Gårdagens; Dress for success & moggisklubben

Gårdagen var roligt om än lite hungrig. Att hålla talet gick smärtfritt även om jag snodde lite meningar från kumpanen vid min sida men det var för vårt allas bästa. Att HR eleverna inte hunnit med att göra speciell mat för mig, och en del andra, förlåter jag dem men resterande dagen blev ganska trött och hungrig för varma, sladdriga paprikabitar är inte att jämföra med krabba och avokado...
Följande bilder visar hur jag var klädd och såg ut.
Svart klänning med vid, plisserad kjol och vita detaljer från Vila, guldklocka på armen, minipumps i svart och guld, pärlhalsband och lite blingit-armband från Snö.


Och håret blev akutlockat på morgonen av trött Aenigma men det resulterade i väldigt naturliga, ojämna lockar så jag tar cred för det. Eh? :D Dock efter mycket skuttande så föll mycket ur av de väääldigt lockade och håret ser grymt mörkt ut men bild, ovan.

Nog för att vi ganska ofta kallar oss för moggisklubben (moggis=konstiga ungar med konstiga sysslor)
men igår lyckades vi bättre än vanligt. Som att jag mitt i den högtidliga tystnaden när serveringspersonalen står bakom oss och väntar på signal om att få börja servera, knäcker alla fingrarna på ena handen så att det smäller och ekar genom hela rummet. Behöver jag nämna att alla började garva och titta på mig? Dessutom i tråkiga pauserna mellan rätterna kunde man ju ta skojiga foton och filma med digitalkamera och bilden ovan illustrerar bra hur pass pantade vi var,
"se misstänksamma ut!" Det blonda yrvädret är jag i egen hög person och den mer normala är granne och Moggisklubb-medlem E!

Kommentarer
Postat av: carro

Ja jag ser det !:) Riktigt fint hår hade du !;D Nu är vi två. haha. Vilken underbar klänning!

Postat av: Aenigma

Carro; Tack så mycket, och detsamma! :) Japp, vi kanske borde bilda en klubb? Haha
Jag blev kär i den klänningen i Åre och köpte den utan att prova, men den passade så nu hänger den i garderoben och är underbar.

2006-12-09 @ 12:40:36
Postat av: HillieBillie

Oh vad snygga alla var måste jag säga! ;) Uppklätt och stiligt till 1000. Sånt där borde vi göra oftare! Hehe

2006-12-09 @ 23:17:24
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: Aenigma

HillieBillie; Ja, man blev liksom lite chockad när det plötsligt var kavajer, klänningar, siden, håruppsättningar och höga klackar istället för hoodisar, skoterjackor, sneakers och oborstat hår. Riktigt roligt var det och nu längtar man ju till balen... tur att jag förevigade en del så att jag verkligen kommer ihåg att folk var så snygga! :D Mihi

2006-12-10 @ 11:31:49
Postat av: G. Camilla

åh vad fint, både klänning och hår =)
kramar

2006-12-14 @ 18:48:24
URL: http://www.gladyscamilla.blogg.se
Postat av: Anonym

G.Camilla; Tack så mycket. Vad gulligt av dig! :)
Kramaaaar

2006-12-14 @ 19:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback