Illvilliga bloggtankar...

Gosh, jag blir knäpp! Inte nog med att jag är trött nu är jag tjurig också. Försökte scanna in ett par modeillustrationer men scannern vägrar mata in papprena och jag tuggar snart fradga. Skit också.

Jag har märkt ett mönster dock. Varje gång jag tjurar går jag in på net-a-porter eller något liknande och blänger på saker jag vill ha. Det skulle kunna bli dyrt...
Hade jag haft lite mindre sinnesnärvaro hade jag lugnt klickat hem följande två små raringar:


Mysig liten klänning från Mulberry med långa, mjuka ärmar som skulle vara perfekt att sitta och blänga i om man är en Aenigma med rätt att tjura. Ha, ha, ha!
Lilla Luella drömmen som är så söt att man blir sugen på godis. Pillade lite på den på NK
och den väcker begär hos svagsinta som mig. Diggar den härliga färgen, den kalla metallen och söta rosetten på handtaget. Den kan få stå på önskelista.

Damn it! Varför funkar scannern inte? Jag som haft sådan knasig inspiration och ritat surrealistiska bilder med roliga små "Pettson & Findus"- detaljer som dyker upp efter hand. Morra
Dagens Hiss; Att måla är ganska avslappnande och kommentaren "Det känns som om vi är med i BigBrother, fast med mentalpatienser", var så rätt.
Dagens Diss; Jag har gått ned två kilo till. Fyra sedan i sommras. Jätte konstigt eftersom jag alltid har stabil vikt. Betyder att jag tappat muskler och det är inte roligt!

Imorgon tror jag att jag ska gå på den lokala, minimala, second hand affären. Lurar nog med mig någon dessutom. Har liksom glömt bort att vi har en second hand... Jag vill hitta någonting billigt, fint, annorlunda och humörhöjande. Typ en galen brosch som kan liva upp min dag med Nobeltema och talskrivande.

Kommentarer
Postat av: sofia

Jag drömde om dig inatt! Att du hade fått 309 kommentarer på ett enda inlägg på din blogg. Måste bbetyda att du går en lysande framtid till mötes inom bloggosfären, hehe. Alternativt betyder det att jag är grymt bloggskadad som drömmer om bloggare jag aldrig träffat... Men vad tusan.

Och dina mskler kommer tillbaka under skidsäsongen, garanterat! Inget att oroa sig för!

Postat av: Aenigma

Sofia; Nehej! Vad häftigt! Hoppas att det är sant då så att jag inte blir en tråkig liten bloggare som ingen vill kommentera. :D Haha Neeej, du är inte bloggskadad, du är ooomtänksam! (Visst låter det bättre?) Jag blev glad så det är bra på alla sätt och vis att du drömmer så trevliga drömmar. :)

Jag hoppas det, men det är inte roligt ändå. Jag känner mig så trött i kroppen och huvudet, hänger inte riktigt med mig själv. Men jag hoppas på det som du säger!

2006-12-05 @ 18:39:10
Postat av: Karolina

Musklerna kommer säkert tillbaka! Måste passa på att skriva om väskan också, den är helt wonderful! VILL HA!

2006-12-06 @ 14:45:08
URL: http://excellance.blogg.se
Postat av: Aenigma

Karolina; Jag hoppas det! Mihi, ja jag tycker också om väskan. har fått den i present men jag har sett den lite här och där i butiker med lite blandad design. Kommer från den svenska designgruppen 10 gruppen så sök på det så kanske du hittar en sida där man kan kika på dem.! :)

2006-12-06 @ 15:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback