Julförväntan och fallossymboler i trädgården

Ju närmare julen jag kommer ju mindre julfeeling har jag och ju högre är mitt blodtryck. Jag kan ju nästan själv känna hur det liksom glöder ur ögonen på mig när jag hör Mariah Careys version av "Last Christmas" för femte gången på en dag, skolan envisas med att kalla kall gröt för julmat och fingrarna inte på långa vägar räcker till för hur många man ska köpa julklappar till. (Och tårna räcker inte till heller...)
Det som borde vara så där mysigt och liksom kantat med röda sidenband och stickig men gott luktande granbarr blir tvärtemot den där barndomens heliga förväntningar inför julafton en mardröm där The Grinch jagar mig genom Åhléns och jag vadar genom julgranskulor.


Stundtals är det mysigt ska jag dock tillägga men det är alla de där kraven på att man ska le förväntansfullt 24/7 och med glädje slå in paket och skära sig på snörena man försöker knorra som får mig att vilja ligga under soffan under de doppande dagarna eller vad de nu heter. Tack och lov har det ju snöat hela dagen så att jag ackompanjerat till John och Yoko kan falsksjunga mig igenom den enda jullåt jag inte vill utplåna samtidigt som jag klurar på dåliga nödrim.
3
Kanske har det blivit såhär agressivt inför julen gällande mig därför att jag varenda morgon tvingas stirra in i ögonen på en liten tomte som liksom förmedlar lugn och harmoni. Jag är ingen harmonisk person och den där tomten tar fram det värsta hos mig! Och när jag ändå är inne på morgonritualer så har jag under en längre tid, sedan 1 december, funderat över varför vår granne längre upp på gatan har satt upp en fallossymbol i sin trädgård. Eller satt upp och satt upp, han har lindat en massa julslinga runt tallen och vi kan inte annat än se det som en gigantiskt fallossymbol. Känns inte så julig och vi vet inte riktigt vart vi ska kolla på morgonen men ögonen dras liksom dit.... Dess omisskänliga form verkar han själv inte medveten om men den förmedlar lite konstiga signaler, kanske har han komplex gentemot grannens lite mer traditionella gran?

Nu ska jag i protest mot julångesten äta pasta, bounty och öva lite mer på "War is over."

Kommentarer
Postat av: HillieBillie

Don't let the santas bring you down!! ;)

Jag är så exhalterad över att se hur det går med ditt lilla "bok-projekt"! Det var hur bra som helsy det du gjort hittills, så det kommer nog bli skiiitbra. Och...my mainiac-friend...vi måste se till att börja göra mer saker tillsammans hela gänget! It is meant to be. Hehe

Postat av: Aenigma

But they dooooo. Jag ska emigrera över julafton... Uäck!

Jag håller just på och pysslar med dina bilder. Har hittils använt fyra men det ska bli mer. De passar jätte bra in, särskilt från de tillfällena då jag inte har några eller bara få. Typ nobel och på killarna! Tack så mycket. Du ska få se den när den är klar, promise!
Ett halvår kvar tillsammans, sedan blir det aldrig samma sak igen.... arghh!

2006-12-18 @ 21:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback