Konsumtion och givmildhet

Jag har bara efter ett par dagar glömt bort hälften av vad jag fick i julklapp och den andra hälften är utspridd över huset men jag raffsade ihop det som låg närmast för en liten avslöjande blick av vad som skänktes mig under den där dagen (natten?) då Jesusbarnet föddes. (Eller dog han då?)
Böcker, böcker, böcker på svenska, engelska och anndra spännande språk
Mysigaste stickade tröjan från O!
Böcker
Pengar
Presentkort
Junkie-lotion
Pengar
Halsband från Pilgrim som jag är kär i, från bror. Lite JKL över det, fast jag diggar detta betydligt mer!
Lådor till mina alla pärlor och massa verktyg till
Böcker...

1
Och idag spenderades som sagt på stan där aggressiva blickar åt tjuriga ungar och envisa mammor var välbehövliga. Att folk inte har någon skam i kroppen visste jag ju men att de skulle vara så hänsynlösa för saker på 30 % rea på H&M är ju patetiskt och bedrövligt...
 I alla fall höll jag mig själv i lite tyglar men gick ut starkast med att välja ut en ny mobil. Fick pengar att välja själv och även om Motorola RAZR varit en favorit länge tog jag faktiskt en annan. En som inte kändes så mycket... "Hej, jag har bara den här för att det råkar stå D&G på den!..." så det blev en fin från Siemens i mattsilver och blått som matchar digitalkameran utmärkt. Larvigt, ja, nödvändigt, ja.

Kunde inte låta bli den lite smårockiga tee:n med pussiga munnar från H&M heller som hängde själv så den fick följa med hem. Lite för stor i 38 men samtidigt är det skönt att ha det loose ibland.
Det följdes tätt av en meter silverfärgat sidenband som ska användas till nyårsfrisyr och i midjan, svarta leggings från Åhléns och faktiskt toning till mitt hår. Det är inte bra att stå i en kö där man ser sitt hår uppsat i en frisyr som är tråkig får då drabbas man av ångest och greppar närmaste hjälpmedel. Jag som är livrädd för att experimentera med mitt hår, aldrig färgar det och vårdar det med omsorg. Men, om ett par dagar kanske jag har en mer sommarguldigfärg i hela håret eftersom den ligger så nära min hårfärg och jag är en liten guldskalle. Jag behöver en vän som är ett pro på detta med toning...
2

Kommentarer
Postat av: Sophie

Alltid trevligt med lite shopping!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Postat av: G. Camilla

inte dåligt du ;)
kramar

2006-12-27 @ 23:36:25
URL: http://www.gladyscamilla.blogg.se
Postat av: carro

Pilgrim har mycket fint :) har redan därifrån ganska mycket så man vill ha annat också ! Men dom har grymt fina smycken såklart !:D

2006-12-28 @ 02:19:17
URL: http://lovelyC.blogg.se
Postat av: Peter

Spana gärna in min nya "modeblogg" och har du något som du vill berätta så är det bara att maila!

2006-12-28 @ 08:56:31
URL: http://modegnall.webblogg.se
Postat av: Mark

Jesus föddes på julafton :) Men tyvärr dog James Brown på julafton, tragiskt.
Pilgrim är absolut ett av de märkena som gör snyggast smycken.

2006-12-28 @ 09:43:15
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Aenigma

Sophie; Jaaa, underbart med lite shopping! Fast jag höll mig ändå lite i skinnet. :)
G.Camilla; Haha, nej. :D
Peter; Ska kolla in.
Mark; Just det! Kristendom är ju inte mit favoritämne genom tiderna och som den lilla teist jag är är det inte heller min starka sida. Fast det var nästan värre att James Brown dog... det gör mig liksom mer ledsen!

2006-12-28 @ 14:20:55
Postat av: c.c

najs t-shirt very my taste

2006-12-31 @ 12:47:46
URL: http://devilinprada.blogg.se
Postat av: Aenigma

c.c; Om du är sugen på den så kolla in H&M, min raring kommer därifrån! :)

2006-12-31 @ 14:57:19
Postat av: Viljarkristin

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2008-10-23 @ 11:46:07
URL: http://viljarkristin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback