Tankar om rymden & det universella

Ikväll ska kvällen gå i Aenigma-tecken och alltså vara mysig, slapp, vardagslyxig, pysslig, varm och lite fundersam. Med broder och hans flickvän och mamsell ivägskickade på samma upprörande
film som jag såg blir det ett par timmar lugn och de skall ta till varas på!
Det blir filt, brasa, Corpse Bride (Tim Burton är min gud!), lussebulle och knåpande på nya klänningen.
1

Förhoppningsvis blir klänningen klar till imorgon för det innebär kanske att publiken som vi ska
öva våra nobeltal inför bli bedårade av mina söta klänning och docklika uppenbarelse och
av en händelse inte hör att vårt tal inte kommer att vara sådär super... eh?

Jag vill också susa omkring i rymden!
Jag har ju aldrig varit en väldigt rosa, my little ponny flicka utan snarare leka-med-dinosaurier och digga svart. Dessutom blev jag lynchad av bröderna om jag var för flickig. Hårt men sant.
Så att vilja bli veterinär eller arbeta på dagis, that has never been my thing...
Istället siktade jag i tidig ålder på ett mer utmaningskrävande jobb med lite edge, därav har jag under stor del av uppväxten velat bli stridspilot. För med en papi i branchen och två äldre bröder som sagt så har det alltid varit den ultimata grejen och dröm-kicken! Nu vet jag ju av erfarenhet som jag fått
att det både är grymt roligt och extremt svårt men det finns fortfarande en liten röst i huvudet
som säger "Vill du bli ihågkommen som Sveriges genom tiderna bästa designer eller en av Sveriges enda kvinnliga stridspiloter och den bästa av dem alla?"
Och om jag nu inte blir stridspilot, eller Sveriges första kvinnliga överstebefäl havare som jag blivit förutspådd på grund att jag var lite väl despotisk som barn, så kan jag tänka mig att
susa omkring i rymden. Det verkar ju inte gå så bra för vår allas
Christer Fugelsang så jag kan tänka mig att bli Sveriges första kvinnliga astronaut!
Skulle vara riiiktigt häftigt. Några G i en rollercoaster kan ju inte vara någonting mot tyngdlöshet... yeah! 

Kommentarer
Postat av: Gilraen

åh, corpse bride är så jävla bra!! :D

Postat av: Aenigma

Gilraen; Jag rådiggar Tim Burton överhuvudtaget och Corpse Bride är inget undantag! :) Dock är favoriten fortfarande Nightmare before Christmas. Shit, det är käääärlek! Mihi

2006-12-07 @ 19:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback