Citerat Aenigma

A- Aenigma
CF- Comviq abonnemangsförsäljare

CF- Hej tjejer! Skulle jag bara kunna få prata med er i ett par minuter?
A- Vi har inte riktigt tid... (gå fortare)
CF- Vad för abonnemang har ni?
A- (trött) Telia.
CF- Telia! Men då ska ni få höra om Comviqs nya erbjudande som är riiiktigt bra och mycket bättre än det ni har nu.
A- Men comviq har ingen täckning där vi bor. (Går fort, ser arg ut och blänger på försäljaren)
CF- Jo det har vi visst, för vi har nya master som täcker till 98 %. Dessutom är Telia skit och mycket dyrare än vårt nyyya erbjudande!
A- Jaha... men det funkar bra för oss.
CF- Hur mycket lägger ni ut på er telefon i månaden?
A- Det spelar ingen roll egentligen...
CF- Det är klart att det gör,hur mycket pengar lägger ni på telefonräkningen?
A- Det är lugnt, pappa betalar. (skrattar)
CF- (surt) Jaha, bor ni på djursholm då också eller?
A- Neeej, vi kommer ifrån Åååre. (Med väldigt mycket Stockholmsdialekt)
CF- Tack så mycket då... (ser riktigt sur och otrevlig ut när han vänder och går)

Jag och A tyckte att vi var ganska roliga eftersom vi bara skojade med "pappa betalar" och överdriven glättighet men CF snubben blev riktigt sur när jag härmade hans egen dialekt och agerade snorunge. Men vi blev ju av med honom i alla fall! :)

Kommentarer
Postat av: sofia

hehehe. Jag önskar att det där med pappa betalar gällde i mitt fall. Jag är uppvuxen i djursholm men har alltid betalat själv :( dumma pappa! ;)

Postat av: Aenigma

Sofia; Saken är ju även den att jag alltid får höra att jag är så bortskämd men nu skojade jag ju bara med honom men han vart så jäääkla sur! Pappor är bra ganska ofta men särkilt bra när de är extra snälla och ger en saker... ;D

2006-11-28 @ 19:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback