Dagens; Lagom laidback

Så här skulle jag egentligen vilja se ut idag.  Med mysiga kläder i lager på lager, mjuka, sköna och varma material och normalt hår som inte knorrar sig över hela huvudet.
En bomullsskjorta, stickad kofta och litet skärp i midjan. Mysbyxor med skön mudd i midjan som inte trycker på magen som är ajaj, stickade strumpor att dra upp, söta tofflor á TopShop & Marc Jacobs med möss och roliga detaljer lite överallt, som rosetter, färgglada knappar och en sammetsportmonä att lägga småsaker i. Ska man må illa/kräkas kan man ju göra det med stil i alla fall!
(På riktigt ikläds jag istället grå mjukisbyxor, ulltröja från Peak Performance, skidstrumpor, lavendellinne från indiska och matchande diadem. Booring!)
1
Jag brukar ju inte färglägga men idag blev det för första gången ever en tecknad bild i helfärg.
Ganska roligt att sitta och knåpa lite dagislikt med kritor och färgpennor när man är krasslig.
Jag har dessutom en allvarlig fundering på att klippa lugg och därför fick modellen det, en kombination alltså av mitt just nu monstruöst långa hår och som dt kanske skulle kunna se ut med lugg.
Vad tycker ni? Lugg eller inte lugg? Jag vill inte ha den där sneda luggen som alla tycks ha, snarare en rak, ganska lång variant. Men eftersom jag är en fegis och har serisös frisörsskräck så lär jag ju inte våga i alla fall... fast det skulle vara roligt... hmm...vi får se...

Kommentarer
Postat av: Bohemica

Åh så fint med en färgglad bild!

Postat av: Aenigma

Bohemica; tacktack så mycket! :) Det var roligt att färglägga!

2006-11-10 @ 11:19:05
Postat av: Bloggnewbie

Jättefin bild!

2006-11-11 @ 08:15:58
URL: http://bloggnewbie.blogg.se
Postat av: Aenigma

Bloggnewbie; Tack så mycket!:)

2006-11-11 @ 11:23:49
Postat av: karoliina

i love

2006-11-11 @ 13:02:57
URL: http://karoliina.blogg.se
Postat av: Aenigma

Karoliina; Tack, roligt att du diggar den!

2006-11-11 @ 13:16:26
Postat av: Gustavbenedicte

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.

2010-12-08 @ 11:11:00
URL: http://gustavbenedicte.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback