Ett litet tips för sådanna som mig, av mig

Var i våras och såg en utställning i Östersund gällande modeillustrationer och modeteckningar på Jamtli där en duktig tjej även berättade för oss om yrket och hur det går till när man skapar. Enligt henne, och efter undersökning och efterforskning på nätet av mig, så är boken hon använder en liten modebibel som trots sin ålder är oumbärlig när det kommer till att rita just illustrationer och modeteckningar. 
Encyklopaedia of fashion details - Patrick John Ireland 
Om ni är nyfikna, kolla in den på Adlibris.se där den kostar en bråkdel av butikspriset!

Jag har en stark känsla av att den hamnar i min julstrumpa...
 

Kommentarer
Postat av: sofia

åh vilket kul tips, inte för att jag är bra på det men jag faschineras ju av det!

Postat av: Aenigma

Sofia; Den är verkligen superbra! Jag fick vår estet och designlärare att köpa den till skolan bara för att jag så gärna ville ha den! :)
Jätte härliga, och oändligt många, detaljer och beskrivningar av saker. Gamla teckningar men coola på sitt sätt ändå. Skriver 80-tal! Mihi

2006-11-14 @ 18:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback