På språng

Kom precis hem ifrån Östersund, metropolernas metropol, och läkarbeskök. Jag är lugnad och lättad.
Även lite shopping hanns med, hur jag nu hann det, då extra grejer till projketarbetet inhandlades på Panduro där personalen var så trevlig att det gjorde min dag lite bättre, och sedan en visit in på H&M där jag konstaterade att de hade så jäääkla mycket fint. Ville ha allt, inte alltallt, men nästan allt!
En klänning blev det dock som jag sett innan, blivit kär i, gett upp hoppet om och som nu ligger på min säng och är sööööt. Bild och mer info om det imorgon.

Har hetsat runt på VMÅre 2007s hemsida för att anmäla mig som volontär under alpina VM fast jag redan fått arbete. Ett special arbete just for ous. Vi kände oss så VIP;iga fast vi inte förstår någonting. Men om ni ser en blond liten unge skymta så kanske det är jag? :) Mihi
Nu, ingen rast ingen ro, blir det att knapra i sig mat, packa in belgiska praliner till E och sedan bege sig till Åre och lite partaj. Skola imorgon... Men om till och med ens läkare säger att man ska ha roligt och må bra, inte bara tänka på principer och att vara ordentlig, ja då är det väl bara att åka då och skjuta morgondagen på framtiden?  Ha det underbart gullungar, det ska jag!

 
Memory lane... ack vad det smärtar!


Kommentarer
Postat av: julia

jag kanske ska upp till åre och kolla på vm! blir där då 2 sista dagarna av vm isäntfall! who knows, maybe vi ses!haha

Postat av: Aenigma

Julia; Coolt! Det ska bli riktigt roligt med alla tävlingarna. Jag jobbade i våras under världscupfinalen också och det var en sån där grej som händer once in a life time. Och nu får jag göra det igen! Ser du mig är det bara att komma fram och säga hej!

2006-11-18 @ 14:47:10
Postat av: Josefina

hehe, nej det går inte att röja snabbt :D Speciellt inte om rummet ser ut som ett bomdnedslag! kram!

2006-11-18 @ 15:53:15
URL: http://finas.blogg.se
Postat av: Aenigma

Josefina; Då är vi överens. Att röja rum är dessutom överskattat tycker jag. Och det är ju ganska mysigt med en massa saker att trampa på och att stolen är full så att man får sitta i ett hörn under skrivbordet... :) Haha Kram

2006-11-18 @ 20:27:05
Postat av: julia

jasså jobbade du då med!? för jag var där uppe och kollade.haha. vi var där hela veckan när det var tävlingar!! :D coolt!
ha det bra!

2006-11-19 @ 11:13:19
URL: http://daretodream.blogg.se
Postat av: Aenigma

Julia; Vår skola är ju gymnasieskolan i Åre kommun så vi har specialveckor där VM är i fokus och vi får arbeta med saker som passar oss. Förra året arbetade jag i Submedia centret som låg i målområdet men som bara press- och jornalistfolk fick komma in, förutom tävlingsåkarna eftersom vi hade presskonferenser. Riktigt roligt eftersom man jobbade mitt i allting där sakere verkligen hände. Måste ha varit roligt att ha kollat på tävlingarna! Det tyckte i alla fall vi som kutade in och ut för att inte missa någonting. :D

2006-11-19 @ 11:31:19
Postat av: julia

det var verkligen as kul!. vi bor jmät på nya lundgården som ligger precis brevid barnbacken där, så man sprang ut i korridoren såg körarna komma ner från backen och sen in och kolla på tven när dom gick i mål!haha. ruggit skoj! längtar.

2006-11-19 @ 13:00:12
URL: http://daretodream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback