Snapshot Roadtrip

Dessa bilder illustrerar på ett sätt som inte många ord skulle kunna göra, hur mitt lov var.
9

Jag på väg ned till butikerna i Norrköping, massor av löv att sparka runt i med uggisarna.
Allén i centrala Norrköping som jag vandrar på till & från butikerna. Makalöst ljus, vacker himmel och löv.
Havet har alltid fascinerat mig något oerhört och jag kan inte vara i skåne utan att åka ned till stranden, lukta på den salta luften, gräva ned fingrarna i sanden och titta på himlen som möter havet. Segelstorp strand, sen eftermiddag, med dramatiskt himmel och vinden vinande i öronen. Obetalbar kärlek.
Ett av husen i vår lilla "residens"gård med underbar himmel som aldrig tog slut, varm sol, iskall skugga och färger skarpa nog för en impressionistisk målare.
En annan vinkel av några av husen. Solen mellan husen och den kalla, knastrande snön under mina fötter. Svårt att förstå att jag sprang fram och tillbaka där i sommras för att skutta i poolen när det var värmerekord.
Stående i min duffel uppe vid busshållplatsen i väntan bussen som ska ta mig och raringen till shoppingmeckat. Tyst, stilla, kyligt och solvarmt, isblå himmel och åsen som sträcker ut sig mellan de bruna fälten. Det gör ont i hjärtat att veta att jag inte kommer tillbaka på flera månader. Tillbaka hem.


Kommentarer
Postat av: Bohemica

Åh så fina bilder!
Kram.

Postat av: Aenigma

Bohemica: Tacktack! Jag tycker att det är roligt att fotografera men jag kan i princip ingenting om det. Du verkar ju däremot ha en hel del koll på foto! :D

2006-11-10 @ 19:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback