Glas(siiigt)

Eftersom jag är lite töntigt stolt över att jag lyckades uppbåda tillräckligt med tålamod för att pyssla ihop alla dessa glasbitar/prismor på förra veckans 3 timmars bildlektion, så vill jag visa dem till allas beskådning och hejdlösa beundran. Tyvärr ser man inte alla utsökta små detaljer, som pudret av glaspulver som man andades in och blev jätte konstig av, och de fina skiftningarna av oljad regnbåge som finns i vissa bitar. Eftersom jag dessutom tänkte som så att om jag nu tyckte att vissa bitar blev tillräckligt fina, skulle jag kunna använda dem som smyckesdelar i mitt projektarbete, och detta ledde ju till att jag var tvungen att göra två av i princip alla eftersom jag inte kunde veta i förväg endå om de skulle vara tillräckligt fina. Jag har skärsår över hela händerna, guldfärg i håret och har svurit mer idag än på hela det gångna året. (Och jag svär inte så litet i vanliga fall)
Jag säger bara det; Papercuts är ingenting jämfört med glassnitt i fingrarna!
Glas(siiigt)
Kunde jag låta bli att prova måla en gulddödskalle på två stycken bitar? Neeej.

Kommentarer
Postat av: Annika

Men shit, har du alltså gjort alla de där själv? Glasblåseri typ..? Hur som helst, riktigt coolt.

Postat av: Ida

Vad pysslig du verka! Du borde lätt jobba med ngt riktigt kreativt

2006-10-09 @ 21:52:43
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: sofia

Jubel kommer härifrån! Grymt coolt... men en liten fråga... vad ska du ha dom till? Bara sprida ut och "hotta upp" din omgivning kanske :)

Älskar din döskalle!

2006-10-10 @ 00:02:52
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: LinaLove

de var jättefina

2006-10-10 @ 08:46:39
URL: http://linalove.blogs.se/
Postat av: Aenigma

Annika; Japp, made by Aenigma! Nej, man blåser inte glaset utan man skär olika bitar med speciella vetktyg, lägger ihop dem, gör mönster och arbetar fram hur man vill att de ska se ut med hjälp av glas i olika former och bränner sedan i tusen grader. Krångligt men väldigt kul!
Ida; Haha ja jag är ganska pysslig. Det är nog därför jag går estet med inriktning deisgn, för att vi får göra så mycket roliga saker. Vill arbeta med kläddesign när jag blir "stor".
Sofia; Tack! Vissa ska jag använda till just det du sa, hotta upp omgivningen, haha. Men annars ska jag borra med glasborr i dem och använda till bland annat örhängen till mitt projektarbete som är att göra en smyckeskollektion. Tror att vissa av dem kan bli ganska coola som örhängen nämligen!
LinaLove; Taaack!

2006-10-10 @ 12:56:10
Postat av: sofia

Vad kul! Ser fram emot resultatet...

2006-10-10 @ 17:13:23
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Aenigma

Sofia; Ja, det ska bli roligt att se hur det blir. Var dessutom inom en av blomsteraffärerna här då mamsell skulle köpa blommor, i förbifarten pratade vi om mina smycken och hon ville gärna sälja dem i sin butik. Så nu har jag en hel del på gång gällande mina smycken! Vilket är roligt! :)

2006-10-10 @ 17:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback