Golden wishes

Igår blev det lite pysslande, idag vart det lite pysslande. Eftersom ingen av oss på bildlektionen riktigt orkade med att skulptera huvuden i naturlig storlek så knåpade vi även lite med våra glasgrejer.
Eftersom jag, pucko, bara hade med tre kunde jag bara fixa just tre men detta är vad som blev klart idag.
Man ser knappt vad det är men for your information; Tre stycken glasbitar ihopsmälta i en ugn, målade för hand med guldfärg av mig, fixerade med spray och sedan omgjorda till broscher med fästanordning på baksidan. Dödskallen ska få stanna hos mig, är någon förvånad?, men de andra ska vara till mitt projektarbete och till försäljning.
knåp

Dagens Hiss; Slappedag! (Tänk er att jag säger det med väärsta skånska dialekten!)
Dagens Diss; Jag fick korv till lunch. Helt seriöst, korv borde inte få existera! Det är äckligt, osmakligt, funktionslöst (förutom att man äter det då...) och i en ful form. När jag tar över världen ska jag börja med att utrota korv. Mer köttbullar eller något liknande till folket! Ur led är tiden...

"The moon is dancing, i´m upon a cloud"

Kommentarer
Postat av: HillieBillie

They are so pretty! :) Me likes.

Postat av: Aenigma

HillieBillie; Thank you! I like them too, and I put them everywhere around my room, to remind me of how great I am at making them, and get glue all over my hands... :D

2006-10-26 @ 19:56:57
Postat av: julia

du håller på med ett prjektarbete va? där du ska sälja det du gör?! lr har jag fattat helt fel då!?haha. tänkte bara fråga om du säljer till oss oxå lr lixom att man kan beställa!? skulle vara kul om man kunde det!! :D

2006-10-26 @ 20:52:46
Postat av: Aenigma

Julia; jag går sista året på gymnasiet och gör mitt projektarbete som är en smyckeskollektion, som jag ska ha till försäljning via ett antal butiker. Så du har fattat precis rätt! :) Jo, det är klart att man skulle kunna tänka sig att låta de som vill beställa via min blogg osv. Jag har inte ens tänkt tanken innan, men det vore ju faktiskt roligt. :D

2006-10-27 @ 09:13:25
Postat av: julia

ja lr hur! du får fundera på det! ksulle vara ruggit skoJ!

2006-10-27 @ 16:45:16
URL: http://daretodream.blogg.se
Postat av: Aenigma

Det är ju roligt att du uppskattar det jag gör! :)
Ska fundera på hur jag ska göra isåfall och såvidare, eftersom jag inte har börjat tillverka så mycket till just projektarbetet än. Men, jag ska hålla dig uppdaterad!

2006-10-27 @ 16:49:25
Postat av: julia

låter bra det!:D

2006-10-27 @ 20:34:35
URL: http://daretodream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback