Hamlet & hans klipskheter

  • På min gravsten ska det stå; "Må änglarna sjunga dig till ro" Inte för att jag planerar att dö snart men efter att ha sätt en underbar filmatisering på Hamlet så blev man just så filosofisk.
  • Nostalgi, minnen och backflashes får man av bland annat; Queen- Bohemian Rhapsody, The Proclaimers- 500 miles, Rhapsody in Rock- Adagio, Rolling Stones- Satisfaction, Kim Larsen- Gasoline, Queen- I want to break free. Oh my, denna sommaren kom plötsligt tillbaka lika fort och plötsligt som om jag bara hunnit andas ett enda andetag. Det både känns underbart & gör ont.
  • Är det inte förundrande att under en och samma himmel, är vi alla likadana? För vad vi än tror, vad vi än hoppas att vi är, såfinns det alltid saker som gör att skiljer oss mycket lite från varandra. Vi är inte mer än vi förmår att vara, och visst är vi unika men det finns det där som gör oss mänskliga, sårbara och likt öppna böcker.

Alternativt borde det kanske på min gravsten stå, "But I was born a weak and worried thinker"?

"Come with me to the rooftop, and I make my snowflakes dance"


Kommentarer
Postat av: linalainen

http://linalainen.blogs.se/2006/11/01/vantar_pa_att_linn_skall_ringa~1283264#comments

en utmaning

Postat av: Aenigma

LinaLainen; Ska anta den så fort jag får tid!

2006-11-05 @ 17:57:55
Postat av: Anonym

Du skriver verkligen bra och intressant!

2007-03-22 @ 19:18:32
Postat av: Uilleso

This site is professional and to the point.

2008-02-14 @ 09:49:33
URL: http://uilleso.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback