LV Speedy

Har faktiskt ganska ofta tyckt att LV gör ganska snygga väskor, trots den enorma hype som det blivit på senare år, med den chockladbruna färgen och klassiska formerna. På senare veckor har jag dock läst hur mycket som helst tycks det om LV´s Speedy bag, som var och varenda "fashionista" verkar bära på sin arm. Först blev jag faktiskt ganska så förtjust själv och hade en allvarlig fundering på att köpa en i större modell eftersom det var en helt okej väska, för ett pris som jag kan tänka mig att betala.
Men ju mer jag funderade på det, ju mer jag läste om alla de där "fashionistorna" som pratade sig blå om sina Speedy bags som är såå trendiga, snygga osv, ja då blev den inte så snygg längre i mina ögon. För helt ärligt, modellen ser jäkligt B ut, hur kul är det när så många andra har den och vill jag vara så mainstream? Svaret är nej, och nu blir jag lite full i skratt varenda gång jag ser en bild på någon blogg med just Speedyn hängande på armen. På något sätt ser alla LV´s alltid ut som fakes/kopior, och det verkar så desperat och så ömkligt eftersträvande att höjden av lycka skulle vara att få äga en sådan hype.
Så jag erkänner, jag ville ha den och var nästan förlorad i samma höjden-av-all-lycka-är-att-vara-mainstream-träsk. Men jag föll aldrig i! Så, I guess I for good went over to the dark side, Luke. Den sidan Ebba von Sydow antagligen skulle spotta åt. Mihi
Speedy

Louis Vuitton Speedy bag.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin väska

Postat av: sofia

(älskar förresten kommentaren ovan. När man får en sån till ett sånt här inlägg kan man vara ganska säker på att det är en person som bara kollat på blden och inte läst texten. Och ibland blir det ju bara hemskt fel, som denna gång. Då får man skratta lite åt det. Det brukar jag göra i alla fall.

När det kommer till speedyn så var det så jäkla uppenbart att sekunden jessica simpson började springa runt med sin på armen så ville alla ha den. Jag har aldrig sett ett så uppenbart fall av kändishysteri. Minns att Ebba v.S. skrev att hon egentligen inte gillade logoväskor men började gilla speedyn exakt då... suck. Blir helt tokig på den här hetsen när klädstil, livvstil och normer bygger på kändisar!!! Bra att du tog avstånd :)

Själv har jag en LV i modellen Alma. Har aldrig sett den på en kändis utan tycker helt enkelt att modellen är så cool, snygg och bäst. Punkt slut.

Heja fri vilja och egensinnighet!

2006-10-18 @ 15:02:13
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Aenigma

Sofia; ja, det är ju helt klockrent! Haha :D
Jag älskar kläder, mode och att läsa tidningar där man är inställd på bara trender, men jag väljer alltid att klä mig i det JAG tycker om. Det är inte kul att se ut som alla andra. Fördelen (eller nackdelen?) är att just här uppe där jag bor, i Jämtland, är det lite så att klär du dig i något som är supertrendigt så har det inte kommit hit än och man får sneeeda blickar! Ibland är det trist men för det mesta bryr jag mig inte. Just väskor har aldrig varit en så viktig accessoar för mig, det är ju ändå bara ett föremål så att säga. Har sett din Alma väska och tycker att den är betydligt finare än Speedyn. Lagom casual så att den kan användas måånga år men ändå speciell.

Själv är jag ett fan av Burberry och är tacksam för att det inte är en sån hype med de väskorna. Då måste jag ju sluta bära mina! :) Haha
Nej, som du säger, just nu är jag så less på Sveriges alla "fashionistor" som ser likadana ut, tänker likadant och är så uttjatade. Kan inte någon peta ned Ebba von Sydow och byta ut henne mot någon med verklig smak?

2006-10-18 @ 15:21:40
Postat av: Linnéa

Själv älskar jag speedyn, visst det känns lite tråkigt att så många har den,. men inte här jag bor, här är det ytterst ovanligt, endast någon dålig kopia lever här :P Men smaken är som baken (:

2006-10-18 @ 17:32:11
URL: http://Linneaws.blogg.se
Postat av: Aenigma

Linnéa; Så länge man har det man SJÄLV vill ha så tycker jag att det är okej. För att köpa någonting bara för att alla andra har det, och man säger att det är "rätt" då känns det fel och ganska patetiskt. Så kör ditt race, med din speedy, om du köpt den för din egen skull och tycker om den! :) Och var glad att du i alla fall inte har en dålig kopia!

2006-10-18 @ 17:39:37
Postat av: Vanja

Jag har en Speedy 30 själv och fullkomligt älskar den. Visst har jag fått kommentarer om att den inte är äkta, men jag vet ju innerst inne själv att det här är bara en avundsjuk person som inte ser vad kvalite är. Det är alltid lika trist när något blir överhypat, oavsett om det gäller något dyrare eller en enkel top på HM. Men jag är ändå rejält nöjd med mitt köp, och det är väl tur det ;)

2006-10-20 @ 14:28:49
Postat av: Aenigma

Vanja; Precis, man ska köpa det man själv vill ha och vara nöjd med det, som jag skrev i inlägget innan, då spelar det ingen roll om det är hype eller inte. Dock har jag svårt för att ha saker när jag vet att det blir mainstream, men så länge du tycker om din Speedy och har den för din skull. Keep it!

2006-10-20 @ 14:49:40
Postat av: Onebusride

Lots of great info, keep up the good work!

2008-01-17 @ 01:29:39
URL: http://onebusride.blogspot.com
Postat av: Zillablog

Congratulations on a job well done. Thanks

2009-12-04 @ 10:09:15
URL: http://zillablog.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback