Mihi

I´m a geek! Oh yes I am. Fast jag är en ganska arg en. Har som jag skrev innan ritat en massa idag pga. allt knas med el och så vidare, så när jag då ska scanna in det på bloggen, då vägrar scanneen att samarbeta. Så just nu är vi inte bästisar. Angående att jag är en tönt så är jag det bara därför att jag ännu en gång svarar på en utmaning med glädje, det är väldigt roligt om man inte har något annat för sig.

One three hill eller O.C: O.C, One three Hill känns så plagiat.
Ute- eller hemmakväll: Hemmakväll är oftast bäst men är jag sugen på ute kväll, då jäklar!
Salt eller sött: Jag missbrukar salt. Heronister har vitt pulver runt näsan, det har jag med. Fast av annan vara så att säga...
Lyx eller budget: Jag uppskattar lyx, men budget är alltid härligt eftersom det kan kännas så bra att kunna köpa så mycket eftersom det just är budget, men det blir en lyxig känsla!
Sommar eller vinter: Sommar, jag är född i fel land. Jag var nog afrikan i mitt förra liv. Fast skidåkning & vinter ligger nära hjärtat det med! ...
När är du född: 1988, 30 maj
Vad har du på dig en ledig dag hemma: Mycket tid, välklädd outfit. Lite tid, mjuka & bekväma kläder.
Favoritresturang: Jag tycker verkligen om Liten krog i Åre, strandbaren på Dominikanska republiken och de flesta i Båstad.
Favoritfilm: Jag har faktiskt ingen favorit. Men just nu är jag verkligen på Nightmare before Christmas humör. :D Tim Burton, oh yeah!
Drömväska: Mulberry Roxanne eller kanske en Luella Bartley? Oh, eller en Marc Jacobs.
Har du barn: Jag är ju ett barn, så nej!
Födelseort: Östersunds BB
Smeknamn: Junior av mina bröder, prinsessan när jag är odräglig och sedan är listan lång!
Favoritfärg: Svart/turkos/lila/vitt/grå
Drömprins: Det vet jag inte än. Borde jag veta det vid 18 års ålder?
Har du varit kär: Inte på riktigt, riktigt tror jag?
Favoritlåt : För många för att välja en, just nu diggar jag dock The Killers- When you were young
Maträtt: Kyckling- eller grekisksallad.  
Favoritresemål: Att resa är det jag älskar mest och inget jag kan favorisera. Men Väst indien var makalöst och Paris galet, Chamonix underbart, Egypten fascinerande, Köpenhamn alltid roligt osv. OSV!
Favoritblomma: Keine ahnung. Men hibiskusar är speciella av många skäl.
Tycker inte om: Avund och baktalande. (& en jäkla massa annat!)
Senaste sjukhusvistelse: 2 veckor sedan, inget allvarligt och inget intressant.
Favoritdricka: Mineralvatten, & coca cola.
Vilken färg på väggarna i ditt sovrum: Blå.
Vad gör du när du är uttråkad: Är irriterande mot min omgivning, bloggar, läser, ritar, skriver...
Missbruk: Coca cola är min enda last, men jag har dragit ned!
Vän som bor längst från dig: Australien, Frankrike, Spanien & en del annat.
Vad retar du dig mest på: Människor som värdesätter uppenbara fel saker i livet, är dumma och väldigt oallmänbildade. Jag retar mig inte mest på det, men just nu gör jag det! 
Läggdags: Varierar, 22.00-24.00
Nagellack: Ja, och det varierar vilt. Rosa, vitt, svart, rött, lila.
Husdjur: Jag hade fiskar som liten. Och en kaja i ett dygn. Och har haft foderponny. Jag vill ha en dobermann!
Skostorlek: 32-34
Syskon: Två äldre bröder.
Favorit pålägg: Äter inte pålägg
Om du var tvungen att skänka bort 25 000 till välgörenhet vem skulle få dina pengar: Cancerfonden.
Vilket är det vackraste ordet: Snöflinga är fint. Men det finns många.
Bästa bok du har läst: Kanske någonting av Umberto Eco eller Paulo Coehlo, som alkemisten?!
Är du Internetberoende: Nej, fast det roar mig.
Favoritparfym: Gío di Armani och Envy Gucci
Gillar du snö: Ja, för det mesta...
När köpte du något åt dig själv sist: Uggbootsen för ett par veckor sedan. Jag planerar dock stordåd!
Vilken är din bästa egenskap: Självdisciplin, ordningsam, positiv & envis.
Senaste pojkvännen: Haha, det stannar hos mig.
Vilken film såg du på bio senast: United 93
Senaste köpta skiva: Oh gosh, jag vet inte...
Favoritgodis: Lakrits, Non-stop.
Studier eller jobb: Sista året på gymnasiet, sedan designstudier i Sverige & utomlands.
Bästa kompis: Sanna, my soul-sistah!
Innerstad eller liten ort: Bor i liten ort men har även lägenhet i innerstad.
Favoritbloggar: Kolla länklistan.
Nytt eller vintage: Nytt för det mesta, men vintage är guldgruva ibland.

Dagens Hiss: Har myst, ritat, druckit lite coca cola och dessutom ätit varm mat! Och den varma maten enbart för att elen behagade komma tillbaka!
Dagens Diss: Igår fick jag äta müsli till middag... uäck!  & jag är fortfarande förkyld.

Kommentarer
Postat av: pluggot

ooh skostorlek 32-34 ! *avis* =) lägger du upp bilder där du använder skor med den storleken någon gång !

2006-10-28 @ 10:05:51
Postat av: Aenigma

Pluggot; Avis? var inte det! Igår under det eviga letandet efter vinterskor så fick jag helt enkelt se mig besegrad efter att ha försökt provat så himla många "vuxenskor" och lomma över till barnavdelningen. Det var bara se mitt öde i ansiktet, jag har småå fötter och kan inte ha ordentliga skor. Så igår blev jag ägare till ännu ett par barnskor/stövlar, men dock faktiskt i storlek 35 så att jag kan ha tjocka strumpor. En liten seger i alla fall! :) Det ska bli en bild med pluttefötterna, promise!

2006-10-30 @ 10:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback