Snälla någon, hindra mig!

Insåg just att ASOS har mid season rea och eftersom jag dumt nog går in och titta där hittar jag flera saker som liksom bara klickades ner i min basket. Har inte beställt än men det kliiiiar i fingrarna! Oh, bland annat en supersöt klänning som skulle passa så bra i min garderob och förhoppningsvis på mig. Billig och ack så himla underbar. Jag behöver. Jag vill ha. Även några små söta linnen och andra klänningar väckte begär. Skon nedan är så ful att den är gullig. Ormimitation med rosa kant och rosett. Skulle faktiskt passa utmärkt bland min andra söta små ballerinas. Den har ju lite edge så att säga. Lagom rock-söt!
Ska jag, ska jag inte? Flera andra små bloggande flickor har redan klickat hem beställningar på allt möjligt. Jag vill också. Men jag ska ju på värsta shoppongrundan genom Sverige och Köpenhamn på lovet. Snälla, vad göra?
orm


Kommentarer
Postat av: sofia

Så här är jag när det kommer till asos:
först tycker jag att allt är fantastiskt. Jag klickar ihop en varukorg med grejer som jag känner att jag bara MÅSTE ha (och som vanligtvis hamnar i 4000-kronorsklassen). Sedan skriver jag ner vilka grejer jag valt ut, raderar varukorgen och väntar ett tag (nån timme). Då klickar jag ihop samma varkorg igen och gör en rensning. Det brukar då rreduceras till max hälften. Så gör jag samma sak igen. Och inser ännu en gång att jag faktiskt inte vill ha många av grejerna särskilt mycket. Sen gör jag så igen.... och vanligtvis blir det då bara nån enstaka grej kvar som inte är tillräckligt fantastisk för att beställa helt enskilt.

Det är min bot på asosfeber-. det är ju faktiskt oftast roligast att handla i "verkligheten" så ja tycker du ska spara pengar. Jag är usel på att spara i allmänhet, men nätshopping kan jag hålla mig ifrån (förutom shopaholic.se där har jag spenderat sinnessjukt mycket pengar, men det känns annorlunda med kvalitétsgrejer, då väljer man ju en sak för att den är fantastisk och inte för att den är billig)

Hepp.. det här blev ju en mindre uppsats.

Postat av: Aenigma

Sofia, Bra tips! För jag vill ju egentligen mycket hellre handla in real life och kunna prova. Det är så kul att hitta ett plagg, prova, inse att det är perfekt, köpa det och gå ut med den lilla guldklimpen i en påse! Jag brukar inte få abstinensbesvär gällande nätshopping, har i princip aldrig hanldlat över nätet, men just den där French Connection klänningen som jag fann på ASOS idag kunde jag se mig själv i så tydligt att det bara sa pang! Men, jag ska lyda dit råd och fundera och reducera! Tack så mycket!

2006-10-18 @ 15:26:02
Postat av: Jeppesophia

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings

2009-07-01 @ 07:56:33
URL: http://jeppesophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback