Pysselknåp

Och detta, mina vänner, ska bli en stor, virkad mössa/basker. Vill inte ha den riktigt lika stor som de på Marc Jacobs höstvisning men i storleken mindre.
Ska börja med att göra en i grått, bilden nedan, och sedan en i riktigt mörk lila.
Den är tänkt att bäras till min grå skepparkavaj med stora knappar och sedan när det blir lite kallare till nya presenten, duffeln som mamsell köpte till mig i Stockholm förra veckan. (Min mamma är one of a kind)
Pysselknåp

Fortsättning följer på mössans öden och äventyr i händerna på Aenigma. . .

Kommentarer
Postat av: Ida

du är listad dude (:

Postat av: Aenigma

Oj, vad roligt! :D Jag blir helt glad. Haha, jag tycker om att bli listad! Jag har ju dessutom redan tjuvat dig till min lista. :)

2006-09-26 @ 11:18:02
Postat av: Jossan

Du är ju grymt bra på att rita, ritar du av eller designar du själv? ;)

Skulle också vilja virka en stor och mysig mössa, men hittar som inget mönster.
hittar du på detta mössmönster själv eller?

2006-09-29 @ 21:43:28
URL: http://hautec0uture.blogg.se/
Postat av: Aenigma

Jossan; Tack så jätte mycket! Jag både ritar sånt jag ser i modetidningar, Elle Vogue, som jag tycker om, men även sånt som jag kommit på själv, egen design alltså.

Jag har inget mönster, men jag har virkat en del förut och kan grunderna ganska bra. Men tro mig jag har världens sämsta tålamod och lyckas ganska bra, så det är enkelt! Du klarar det utan mönster. Jag lägger upp en bild så snart jag är klar, så kan du se hur det blev när jag gjorde det! Lycka till!

2006-09-29 @ 21:49:18
Postat av: Linusmelissa

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2010-05-07 @ 11:47:07
URL: http://linusmelissa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback