Shoppingyra & höstglädje

Jag som egentligen inte alls skulle med till Åre, och inte heller skulle det bli roligt om jag nu följde med, och jag skulle absolut inte hitta någonting. Tänkt så fel man kan ha.

Var mest arg på alla, jämtlänningar & deras hundar, turister och fårflockar, som tycktes välla över hela byn och gjorde att man inte kom fram någonstans. Träffade dock kompisar som gått ut och fick vinkat en hel del. Kaktus hade provisoriskt säljrum där vår/sommarkläder i alla möjliga utföranden fanns att fynda.
Det var då jag hittade klänningen. Den hängde bara där och talade till mig, lockade mig med massor av plisserade veck, tre lager med svart och vitt tyg i siden och "chiffong" och fina detaljer. Den fick utan att ha provats hänga med mig hem. (Det var hundar och folk överallt, vem orkar prova då?) Man hade säkert kunnat göra riktiga ordentliga fynd med tanke på allt som fanns men jag orkar inte trängas för sånt.
Sen slank Åre hoodiesen med av bara farten då den var så mysig, mjuk, rosa, billig och allmänt tillgänglig. 1420 hade jätte många olika men bara den rosa i barnmodell och eftersom jag är en liten människa fick den lilla tröjan hänga med hem. Till sist fick jag en glass av pappa också som fick ätas fort, fort eftersom jag skulle köra hem!

Åre5

Och nej, jag köpte inte tröjan av det töntiga skälet att ha visa vart jag varit på skidsemester. Då jag bor här anser jag det lite mer tillåtet att tralla omkring i en tröja med byns namn. Fast jag ska bara ha den som mysplagg...


Kommentarer
Postat av: sweet

Vilken fantastisk klänning. vad är kaktus?

Postat av: Aenigma

Sweet; Tack så mycket. jag blev helt kär, var tvungen att ha den, oprovad eller provad. Kaktus är en butik i Åre men riktigt bra utbud. Annorlunda och varierade märken på liten yta.

2006-10-02 @ 16:00:07
Postat av: LinaLove

Japp, den var jättefin! Som jag skrev i mitt svarsinlägg på min blogg. Jag är tokig i klänning, och använder nästan bara klänning. det är så skönt... fast nu letar jag desperat efter ett par sköna raggsockor

2006-10-02 @ 20:34:58
URL: http://linalove.blogs.se/
Postat av: MakeUpYourMínd

Vilken underbar klänning! Det måste vara den du skrev om

2006-10-03 @ 09:54:59
URL: http://www.makeupyourmind.webblogg.se
Postat av: Aenigma

LinaLove; Haha, ska kolla in svaret på bloggen! :) Jag har aldrig uppskattat klänningar innan men inser nu på senare dagar (Jag är ioförsig 18 men ändå!) att det är egtt så praktiskt plagg. Speciellt om de har fickor! Mihi, då kan du avundas mig för jag har just norpat ett par mysiga, grå, stickade raggsockor av min bror.

MakeUpYourMind; Det är den klänningen. Kärleken i mitt liv! Synd bara att den är lite för underbar att anv'ndas till skolan. Man skulle kolla lite snett på mig om jag kom insvepande i den. Fast det är ju ganska irrelevant!

2006-10-03 @ 11:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback