Skor, i alla former

Då jag insett att skor är väldigt roligt att rita letade jag upp lite olika sorter i senaste nummret av Elle.
Resultatet finner man nedan. Har ju inte varit så himla into ankelboots och dylikt men jag måste erkänna att det finns en del som är grymt snygga, som till och med jag skulle kunna tänka mig. På min fot.
Synd då att jag tvivlar starkt på att de finns i min plutt storlek, 33-34.
Den nedersta "mormorskängan"/bootsen är från Nolita i svart läder, och grovt tyg, med ganska rejäl klack och snörning. Tyckte att den var lite grym, dessutom har en kompis ett par liknande som är väldigt snygga på. Annars är de höga stövlarna i ljust läder, Laboutin liknande skon från Sonja Rykiel tror jag och rosett pumpsen från något märke jag aldrig hört talas om.  
Skor, i alla former

Är det någon som har en aning om var man kan hitta fina skor i småå storlekar?
Jag har ett ganska stort problem med mina mini fötter som diffar i storlek från 32-34.
Om jag vill ha högklackade skor får jag köpa utklädningsset med prinsessdräkt och ta de medföljande plastskorna i rosa med silverglitter och fastlimmade fjädrar och guldkrona...

Kommentarer
Postat av: charlotte

woooow. jag skulle också vilja kunna rita som du! och små fötter är ju bara fint :D gillar inte direkt mina stora fötter :/

Postat av: karoliina

oj, små fötter kan var ett problem, precis som stora... Hm...
jag skall kolla runt lite

2006-09-28 @ 10:09:52
URL: http://karoliina.blogg.se/
Postat av: Aenigma

Charlotte; Det är bara att rita en massa. Att ha en egen stil är kul, den utvecklas med åren. Det är bara för att jag ritat så mcyket som jag kan det jag kan idag. Tack! Ja men mina fötter är pyttesmå och jag kan ju inte ha vuxenskor, lite trist.
Karoliina; Ja, det kan vara ett stort problem ibland. Som när jag vill ha högklackade skor till balen i vår. Ojoj... Tack, gulligt av dig!

2006-09-28 @ 13:53:23
Postat av: Amanda

Åh vad fint du ritar. Vad gulligt med så små fötter, men förstår att det är jobbigt också! Jag tycker mig ganska ofta ha sett skor i åtminstone strl 35 i olika secondhandaffärer, så det är väl ett tips.

2006-09-28 @ 19:19:10
URL: http://moderniteter.blogg.se
Postat av: Aenigma

Amanda; Tack så mycket! Ja, jag har också insett att secondhand affärer kanske är stället man måste gå till. Med mina fötter. Fossingarna är jobbiga när man letar efter något specifikt men å andra sidan hittar jag mycket söta skor och kan ta med mig mååånga par när jag reser. De tar ju ingen plats! :)

2006-09-28 @ 20:19:48
Postat av: LinaLove

Japp, du har fordel dear! Laett... jag kan saellan shoppa second hand, och det aer verkligen supertips. Saa fotter hor tydligen till forra generationen. Mitt problem aer det omvaenda, jag har 41-42 och jag har inte ens fordelen att jag kan ha manga med mig... ha ha ha
Fast nu har jag hittat mina dromroda pumps... kommer pa mandag...

2006-09-28 @ 20:44:14
URL: http://linalove.blogs.se
Postat av: Aenigma

LinaLove; Ja, jag ska kolla mer på second hand. Hittade mina älskade rutiga tygskor där, helt nya och jätte fina. 20 kronor och storlek 33, satt som gjutna! :D Ja, varför gör de bara skor efter hur de flesta ser ut, vi som har lite annorlunda, mer speciella, fötter vill ju också ha skor! Jag hade med mig 10 par skor på semestern i sommras, 14 par hem... ;) Mihi. Hoppas drömpumpsen passar!

2006-09-28 @ 21:00:36
Postat av: hanna

vad fint du ritar ..skor:D haha själv gillar jag också att rita men jag tycker alltid att fötterna kan vara lite krångliga att få till!

2006-10-08 @ 13:08:47
URL: http://www.sot.blogg.se
Postat av: Aenigma

Hanna; Tack så mycket! Ja, fötter är inte min favorit del av kroppen att rita precis. De är krångliga och blir ofta mest konstiga!

2006-10-08 @ 14:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback