Smink utmaning

Jag är ingen människa som sminkar mig mycket eller länge, av det enkla skälet att jag inte har den tiden på morgonen, hallå morgontrött, och därför att jag inte gillar att se översminkad ut.
Keep it easy and quick!
Grund:
Använder alltid någon sorts fuktgivande lotion/kräm så att huden är mjuk och återfuktad. (reklamvarning där) Brukade använda foundation förr men nu gör jag det bara de allra mest krisartade dagarna på vintern när jag är blek och glåmig. Annars kör jag bara på att huden ska se jämn och fin ut.
Blush:
Ja, det existerar i princip inte i mitt ägo. Just nu har jag ju fortfarande färg ifrån sommaren och vill inte täcka över den.
Ögon:
Är det någonting jag blivit "begåvad" med så är det väl långa, svarta, självuppböjda ögonfransar. Brukar försöka ljusa upp runt ögonen eftersom jag lätt får mörka ringar, med consealer och ljus ögonskugga. Använder mascara i princip varje dag, det är väl också den enda som jag använder kontinuerligt?!
Dock blir det lite väl mycket bambi effekt när jag har mascara på både övre och undre fransraden så det är bara ibland jag har det på nedre, de dagarna då de kan vara till nytta att vara bambinobella.
Läppar:
Lipsyl går jag nästan inte hemifrån utan, och jag har dem precis överallt. Använder det hela tiden och lägger bara ibland på läppglans. 

Sminket jag använder kommer också från en massa olika märken, kommer inte ihåg alla men;
Lancome, l´oréal, ACO, Helena Rubenstein, Dior är några.  



Kommentarer
Postat av: Elsa

Vad kul, en till!
Ja, jag vet inte. Tror beckmans har intagningsprover och sånt... Tillskärarakademien betalar man ju så där är det nog inte lika krångligt. Åh, det vore så kul... Hur gammal är du? Ps. Laddar upp bild nu.ds

Postat av: Aenigma

Ja, Beckmans måste man ha en hel kollektion när man söker in för att visa upp om jag minns rätt. Ganska mycket pengar att plugga på tillskärarakademin men jag tror att det är värt det, jag funderar i alla fall allvarligt på det!
Jag är 18 så det ligger ganska nära i framtiden för mig att söka in på sådana skolor!

2006-09-24 @ 15:18:52
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Ragnarselina

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2008-09-15 @ 12:14:53
URL: http://ragnarselina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback