3 big fashion NONOs

                                                        
1. Fransar
För mig är fransar någonting som tillhör Clint Eastwood och i hans spagetticowboy-filmer där ärmarna pryds av rad efter rad med läderfransar som vajar i den negående solen. Och han får gärna behålla dem.
Jag har svårt att se att det kommer att bli en stor trend av ungefär samma skäl, de flesta ser nog antingen a) en cowboy framför sig eller b) en pochahontas vid ordet fransar.
   2
En Mulberry som drabbats av frans-feber.

2. Metallicleggings & byxor 
Balenciaga må ha trollat ihop en magnifik och riktigt cool kollektion som liksom andas Star Wars-drömmar, rymdodyseétankar á la "Liftarens guide till galaxen" och sci-fi influenser. Men vem ska egentligen kunna ha det på sig? Jag har extremt svårt för att förstå mig på eller tycka att det är snyggt på något sätt och vis med dessa metallbenklädnader och metallicfärgade byxor/leggings.
Ingenting ni kommer att se mig i, i vår!
1
En modell som fått tunga ben.

3. Plast
Plast kan vara häftigt när det kommer till design men hur jag än vrider och vänder på det så gillar jag inte alls när det kommer in i modet. För det första är det fossilt och inte alls bra för naturen när man använder det och dessutom känns det så... billigt helt enkelt! När de högklackade skorna i vår plastifieras med allt ifrån genomskinliga plastklackar till remmar av plast ryser jag bara. Och gränsen var verkligen nådd med Chanel (Hur kunde du, Karl?) och deras genomskinliga plastväska. Ursch!
3
Lite rolig, men mest pinsamt avslöjande.


Kommentarer
Postat av: clara

urs. jag håller med om plasten. känns som n gt man köpte på galne gunnar när man var liten!!

Postat av: aenigma

Clara; Du förstår precis vad jag menar! Det ser så billigt och liksom... ja fult ut!

2007-02-10 @ 15:51:53
Postat av: amanda

haha jag håller fullständigt med om alla tre! Usch kan verkligen inte fatta att jag hade fransar på byxorna när jag var liten. Får väl skyllapå mamma..:P

2007-02-13 @ 11:21:36
URL: http://aaamanda.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback