ACO recension

Som det barn av apotekets produkter jag är, min mamsell var farmaceut, använder jag även i lite mer vuxen ålder deras varor eftersom jag vet att de ofta håller en hög standard och att man lätt kan kolla upp på hemsidan exakt vad de innehåller. Kanske inte viktigt för alla men jag tycker att det är tryggt, och känns bra att veta, hur produkten kommit till, av vad och att den är testad på ett bra sätt.
Just nu är dessa tre i mitt ägo, alla från apoteket.
2
ACO volume mascara. Kostar ca 79 sek.
Har använt den till och från i flera, flera år (det var nog min första mascara till och med?) och blir lika förvånad varje gång att den med sitt enkla yttre ändå kan vara så bra. Mina redan långa och själuppböjda fransar blir lagom svarta och täta utan att klibba ihop och trots att borsten inte är perfekt kommer man ändå lätt åt de innersta, yttersta och nedre fransraden om man vill. Kanske inte den ultimata partymascaran för den med små, korta fransar men jag använder den såväl till skolan, vardag och på krogen. Med två lager blir det alldeles lagom extra.
- För att den ganska lätt smular om man rör för mycket vid ögonen, men annars lätt att ta bort.
5/5 får den faktiskt av mig. Efter mina ögonfransars mått!

31

ACO brun utan sol. Kostar ca 80 -90 sek.
Jag hatar den här tiden på året då man är som blekast och de flesta antydningar till bikinilinjer försvunnit.
Efter att ha använt Doves Summer glow innan och det var min första erfarenhet av BUS produkter överhuvudtaget så blev jag lite chockad över det första resultatet. Det ger en jämn, fin färg men man måste vara noga över armbågar, händer och knän då det ganska lätt blir flammigt. Då färgen dessutom inte visar sig efter ett par timmar är det extra trixigt första gångerna innan man vet hur mycket det behövs osv.
Jag blandar ungefär lika mycket av BUS:en som med vanlig hudlotion så att jag får en lätt, mer antydan till färg och tycker att den funkar superbra då.
- För att det lätt blir för mycket färg och att det är så svårt att få det jämnt och bra över t.ex händerna.
4/5 Därför att när man väl lärt sig tekniken så är den riktigt bra.

Neutrogena visibly clear, 2 in 1 face wash. Kostar ca 65 sek.
Denna ansiktstvätt kommer inte ifrån ACO men säljs bara från apoteket och har blivit utvald till årets nya produkt 2006. Ny serie från Neutrogena som riktar in sig på ung hud speciellt. 
Just denna produkt är en 2 in 1 där man både kan använda den som en ren ansiktstvätt och som en ansiktsmask som får sitta på i fem minuter för djuprengöring. Känns behaglig på huden och ger en lätt kylande effekt och svider inte alls vilket jag personligen tycker är väldigt skönt. Jag har ingen problemhy alls och tror att den kanske skulle passa bättre för sådan hud men än så länge fungerar den väldigt bra för mig också. 
- Ganska stort minus därför att den gjorde min redan torra hy ännu torrare i partier. Har sedan fått höra från flera håll att den fungerat likadant på andra också. Inte så farligt men ändå ett litet problem då man redan är tillräckligt torr i ansiktet under vintern! 
3/5, just på grund av dess uttorkande effekt. 


Kommentarer
Postat av: Nanó

Önskar jag vågade använda BUS, men jag är sjukt rädd för flammighet. Äsch, kanske det är dags att våga ta steget och våga se lite brunare ut i vintermörkret;) Men jag vet inte vad jag skulle svara om någon frågade om jag varit på resa eller nåt. Känns sedan så fånigt att erkänna att det bara är brun utan sol.

Postat av: natalie

Ansiktstvätten från Neutrogena verkar riktigt bra, kanske får ta och testa. Om man tycker det är svårt att få så det inte blir flammigt av BUS så rekommenderar jag BUS servetter :)

2007-02-27 @ 21:53:58
URL: http://naw.blogg.se
Postat av: Theodormarlene

God bless you

2009-02-11 @ 11:17:15
URL: http://theodormarlene.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback