Bloggande små guldklimpar!

Ibland hittar man bloggar som är små guldkorn among all the others. För helt ärligt så är många av de bloggar man läser likadana. Modebloggar är intressanta men att läsa ännu en som säger att Marc Jacobs är gud gör mig knäpp, hur de avgudar Chloés klänningar och att Laboutinsen är to die for har hörts förut. Och lär höras igen. Inget fel i det, jag skulle gärna haffa en Chloéklänning men ibland blir man lite less. Jag tycker inte att Ebba von Sydow är någon stilikon, att Hermés Birkin bag är fin eller att 80-tals trenden som kommer nu är bejublande cool, faktum är att jag hatar 80-tal. Och bloggar som jag läser behöver inte vara av samma åsikt som min, dock blir jag glad när jag hittar något att läsa som är lite annorlunda, sticker ut på något vis eller helt enkelt gör mig glad.
Det gör dessa bloggar, på olika sätt, och de står för olika saker! :

UnderbaraClara  
Läste ett av Claras första inlägg när hon började blogga ungefär samtidigt som mig och gillade verkligen vad jag läste. Sedan tappades Clara bort men återfanns till min stora glädje. För även om denna underbara flickas blogg ibland retar folk som tror att hon är egocentrisk pga. sin charmiga "slogan", the kristet, fashionistiska, feministiska alternativet du älskar, så är det minst av allt vad hon är och Clara är helt enkelt Clara den underbara! Jag älskar helt enkelt sinnet för stil, form, pysslighet, detaljfiness och alla små lustiga saker som får form i bild och ord i bloggen. Flickan har stil som få och ett hjärta av guld!

Nanó
Helt klart en av de gulligaste bloggflickorna jag "träffat" i bloggvärlden! En ganska ny flicka som jag tror kommer att gå långt med sin fina stil, känsla för att hitta gryyyyymma vintage/second hand fynd och helt enkelt superfin personlighet. Känns som jag känt Nanóraringen betydligt längre och mer i verkligheten än genom en kort stunds bloggande. Kommer alltid med söta kommentarer som gör en glad och är otroligt inspirerande med sin blogg där alla underbara inköp visas upp. "Get Nanóismed" är slagordet och jag blir lika avundsjuk varje gång jag kikar på in.

Nucci
Bloggvärlden behöver varken Gucci eller Pucci (okej ge mig en av klänningarna från Guccis vårkollektion, sedan är mitt behov stillat!) när vi har Nucci. Helt klart en av de härligaste bloggpojkarna i denna virtuella värld som förgyller min dag flera gånger om med knasiga inlägg om allt ifrån töntiga småsaker till faktiska allvarliga ting. Mark är en människa som bjuder på sig själv men som inte bangar för att kasta salt i ögonen på andra heller och det diggar jag. Tycker att han fått mycket skit som är väldigt oförtjänt när han varit ärlig helt enkelt. Vad är det med svenska folket, vår taskiga känsla för humor och missunsamhet för människor som uttrycker sin åsikt? Om Mark slutar blogga för att folk är så dryga och patetiska kommer jag att allvarligt bli arg, för en människa som kan få mig att bli intresserad av elektroniska ting via en blogg är skicklig. Och det är Nucci, my man.

Ragnhild
Denna tjej är så otroligt skön helt enkelt! Jag skrattar alltid till minst en gång när jag läser hennes blogg som innehåller alltifrån knasiga små kort, outfitbilder med extra edge, historier och roliga uttryck som är helt klart egenpåhittade men sannslöst roliga och precis i min humorchanger! Härlig stil och smak för det mesta där högt och lågt blandas på ett sätt som känns nyskapande, eget och ptroligt personligt. Återigen en människa som bjuder på sig själv på ett sätt där man inte kan låta bli att bli glad över att homo sapiens är en fin uppfinning ändå. Det borde finnas mer Ragnhildar i världen helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Mark

Det var väldigt fint skrivet om mig! :) Jag blir mycket glad av att läsa det.
Hoppas människor som tyckt illa om det jag uttryckt läser din del av bloggen så att de kanske fattar att det är något fel i deras huvuden, att de inte är så öppna som de tror att det är.
Problemet är det, att många svenskar tror att de är sociala, men när det kommer till den frågan, då gömmer de sig undan och håller sig till den grupp som gynnar dem bäst eller den sanning som gynnar dem.
Sociala människor accepterar alla för vem de är, vad de står för och kan efter det före en diskussion på vuxen nivå. Men många på bloggen saknar den egenskapen.

I alla fall, tack så mycket för de fina orden. Du är en mycket logisk människa med intelligens. Sådant saknas i dagens ytliga samhälle.

Huruvida det blir med att lägga ner bloggen vet jag inte. Men vi kan köra bil race ändå? ;) BRUMMM!

Postat av: hanna

nej vad roligt =) varför ska du dit då? eller jag menar, ska du göra nåt speciellt där (i sthlm och london)

2007-02-19 @ 14:42:30
URL: http://milon.blogg.se
Postat av: Mark

Jag vill se bilden! :) Är jättespänd över hur den ser ut!

2007-02-19 @ 15:05:01
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: Nanó

Alltså gud va du e gullig:D vad fint du skriver om mig, jag blir riktigt rörd! Haha, du är så snäll^^ Tack sötnos, kunde aldrig ana att jag skulle hitta så rara människor när jag började blogga! puss på dig gumman!

2007-02-19 @ 20:40:28
URL: http://nano.rocks.it
Postat av: clara

åh. aenigma! jag blev så himla rörd och glad och var tvungen att torka en tår ur ögonvrån :) du gjorde min kväll! Du är alltid så rar och gullig och en av de klart trevligaste och personligaste bloggare jag läser! Och detta säger jag inte bara för att "säga snällt tillbaka" heh. utan för att det är sant :)
PUSS!

2007-02-19 @ 23:44:50
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: aenigma

Mark; Jag säger såhär... om du lägger ned bloggen pga. andra människors trångsynthet och dumma sinne så blir det bilrace över både fingrar OCH tår!
Och på fotknölen.. det gör jätte ont faktiskt!

Hanna; Stockholm mest för att shoppa och ha roligt. London för att jag vunnit en resa dit och ska träffa min bästa kompis som är där som au pair. Vi ska shoooooppa! ;)

Nanó; jag skriver bara som du är! Du är en gullunge helt enkelt! :D

Clara; Naw, det är ingen fara. jag tycker att man ska berömma folk när man gillar någonting de gör, och det gör verkligen du. Du har en så underhållande och fin liten blogg som är bra mycket bättre än det mesta i modeblogg-världen.
Puss på dig, raring!:)

2007-02-20 @ 18:08:54
Postat av: Elin

Naeeeej, fy varu är göllig! :D Skulle kommenterat detta i förrgår men då funkade det inte att skicka, såru förstår att jag blev halvt galen på internet/blogg bajset, höhö. Du måste få veta att din blogg är en utav de första som jag kikar in på när jag satt på datorn. Jag ska inte göra det långt och invecklat, men ja, du vet att jag tycker du är mucho bra! Ha det fint!

2007-02-21 @ 17:40:22
URL: http://ragnhild.blogg.se
Postat av: aenigma

Elin; Varsågod, det var så lite så! :D Du är ju så jäkla rolig och klär dig skönt att du måste få veta det. Jag har inte bloggat mycket om vilka mina favorit bloggar är men nu var jag helt enkelt tvungen. Ni är sådanna coolingar allihopa. Och du är ju så personlig och bra att jag blir glad bara av att kolla in din sida liksom. Haha Tack själv, och ha det bra!

2007-02-21 @ 18:20:45
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Armanmaja

A very interesting read, I hope you will be adding more soon. Will be passing this onto all my friends.

2008-11-12 @ 12:57:29
URL: http://armanmaja.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback