Dagens; Gårdagens konsertstass

Den långa gårdagen avslutades med en tur på krogen, Bygget i Åre, och jag lyckades med konststycket att byta kläder väldigt diskret i bilen på väg till den andra parkeringen utan att se alltför konstig och misstänksam ut. Som vanligt blev det en ganska enkel utgångsklädsel eftersom man alltid tycks få diverse öl- och drinksorter över sig. Och i skorna.
Tog ingen bild och eftersom tröjan är i tvätten (japp, champagne sprutades över halva mig) så ritade jag.
Vita sneakers, Fusion
Svarta leggings, Åhléns barnavdelning
Kort jeanskjol med broderier, Cubus?
Mönstrad röd/vit miniklänning, nu använd som lång & nedhasad top, Vero Moda
+ leoparddiadem, lockigt hår och ett halsband med svarta pärlor som sedan gick sönder...

1

Kvällens skönaste raggningsreplik (från kille som alla kompisar tyckte var snygg utom jag)
- Hej, vilka små fötter du har. Vad heter du?

Dagens låtar, som ska över på mp3 ikväll hoppas jag!?
Fidelity- Regina Spector
Fairytale gone bad- Sunrise Avenue
When you were young- The Killers (jag kan inte sluta älska denna låt!)
She moves in her own way- The Kooks
All the good things- Nelly Furtado
Snow, hey oh- Red Hot Chili Peppers

Update: Ibland är man inte den smarta unge man borde vara. Konsertstass betyder naturligtvis att man varit på konser. Såg Mando Diao, eller såg och såg, vi shortys kikade över axlarna på annat folk och lyssnade nöjt till musiken på behörigt hörselavstånd. Riktigt bra drag och härlig stämning. Väl värt!

Kommentarer
Postat av: Anna

haha vilken skum replik, kan mycket väl vara den konstigaste jag hört. En kille frågade mig en gång och jag ville hänga med hem och dricka champagne och äta makaroner, jag avböjde =)

Postat av: aenigma

Anna; Visst var den? Grejen är att jag har väldigt små fötter och får ofta kommentarer gällande mina fossingar, så jag är van. Men denna kom på ett så konstigt sätt liksom. jag skrattade! :D Haha, champagne & makaroner? mmm, mumsigt! :)

2007-02-15 @ 18:20:40
Postat av: Jelena

Haha, jag har också små fötter (de ser dessutom ännu mindre ut än vad de är tror jag..:), och folk brukar kommentera det, men det har aldrig använts som en raggreplik! Credd för originalitet åt killen i alla fall.

2007-02-15 @ 18:53:08
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Nanó

Oh du har nog haft tuffa dagar du:D Skitroligt att du pratade med killen, yay! Jag hejar på dig!
hahahaa:D, vilken raggningsreplik förresten.... Lite nördig, men söt!
Wow, vilka snygga propotioner din bild har! Tröjan är skitfin! Wow igen:O!

2007-02-15 @ 19:05:09
URL: http://nano.rocks.it
Postat av: sofia

Låter som att du hade en grymt rolig dag!! Även om den var lång... jag är superpartysugen men jag måste ägna mig åt plugg heeeela helgen. fyyy

2007-02-15 @ 19:24:03
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: fröken främling

hahahahah bästa raggningsrepliken ju!

2007-02-15 @ 19:51:08
URL: http://melankoliskt.blogg.se
Postat av: julia

oh så fin teckning! :D låter grymt hälrigt och se mando diao!
hur känns det att det e sista veckan nu då?!
you rock girl

2007-02-15 @ 19:57:37
Postat av: Mill

Men jösses vad duktig du är på att rita!

2007-02-15 @ 20:12:22
URL: http://millssvada.blogspot.com
Postat av: Sandra

För Miller går det lite segt ja:P Bakfullhet och skidåkning verkar inte gå så bra för honom nå mer...

Jag har sett dig massor utav gånger, vad jag vet för jag tror det är du i alla fall, haha... Vi har ju som ganska bra översikt över mediecentret också=) Men jag har sett dig när jag har varit där nere också, för det blir några besök varje dag...

2007-02-15 @ 21:19:02
URL: http://www.stoppstanna.com
Postat av: HillieBillie

Ja men du Kajsa, jag vill ha den där killen! Du missade världens chans! Han var ju i princip snyggast på hela Bygget enligt mig, men det håller ju inte du med om. ;)

2007-02-16 @ 10:42:48
Postat av: Sofie

Du är verkligen jätte bra på att måla :)

2007-02-16 @ 11:56:40
URL: http://retrosofie.blogg.se
Postat av: aenigma

Jelena; ja vi startar en klubb för oss med småttefötter. Jag fick ännu en kommentar om dem idag. Fast jag har alltid mindre än vad folk gissar. Lite pinsamt.. ;D haha

Nanó raringen; Jaaa, det är superkul och jag är verkligen helt inne i det. Vill inte alls att det ska ta slut om ett par dagar. Ska få in en fot i detta och började mina försök idag. Frankrike med Val d´iser nästa eller kanske Japan? :D haha
Gosh, han är så fin. Vill ha, vill ha. Ska spana för fullt imorgon. Tack för supporten sötnos! :D
Och tack för berömmet med teckningen!

Sofia; Ja jag vill överhuvudtaget inte åka hem nuförtiden. Jag arbetar, äter kexchocklad (gosh vad jag mår illa!) spanar, springer runt, hejjar på tävlingarna, partajar och sover lite. Varför åka hem emellan? :D

Fröken Främling; Visst var den söt? Jag tycker att det var en rolig replik. Haha

Julia; det var riiiktigt kul! Ska försöka gå på Bygget imorgon också! :D Jag vill inte alls att det ska ta slut... jag älskar hela evenemanget med folket och allting. Ohh...:( Är du uppe i Åre än?

Mill; Tack så mycket! Det värmde. :)

Sandra; Neej, ingen bra kombo det där. Men dessto bättre att det går bra för sötnosen Aksel! ;)

Har du sett mig? Vinka eller hälsa, det vore ju superroligt! Haha :D Jag irrar ofta omkring där nere och äter kexchocklad, pratar med folk och dänger till folk med min lite långa fläta eller hästsvans. Nästa gång mååååste du hälsa! Jag jobbar både imorgon och på söndag. Lova att du hälsar!:) Haha

HillieBillie; Haha, Det var roligt att ni tyckte att han var snygg och inte jag. Jag hade kanske kunnat tagit honom då ju... men men. Jag ska nog på Bygget imorgon, ser jag honom då så ger jag ditt nummer. Okej? ;D

Sofie; Tack så mycket!

2007-02-16 @ 17:04:31
Postat av: Julia

Snygg teckning! :D

2007-02-16 @ 17:17:34
URL: http://Silencerosemarie.blogg.se
Postat av: julia

nej än e jag inte uppe, men imorrn (lördag) kl 9 på morgonen börjar bilfärden upp!haha :D ska bli riktigt skönt och roligt. på söndan blir det förmodligen att se lite tävlingar!! och hoppas det händer nått på kvällen! vet du nått?? artist uppträdande lr nått!?

2007-02-16 @ 17:34:13
Postat av: Sandra

Hehe, ja då får jag se till att hälsa:) Kanske det blir utgång imorron, om jag orkar=) Men på Bygget, är det inte 20 år där eller? Ha de bra!

2007-02-16 @ 18:07:24
URL: http://www.stoppstanna.com
Postat av: aenigma

Julia1; Tack!

Julia2; Okej. Men då blir det uppfärd imorgon då! :D Klart att ni ska se sista tävlingarna på söndag. Inte missa det. Och glöm inte hojta till om du ser mig. Den lilla galningen med pillemarisk min och lång blond fläta antagligen. Haha
Skulle tippa på att det händer roligheter på medal plaza, torget, på söndag?!

Sandra; Klart att du ska hälsa. jag är ganska ofarlig. Förutom att jag alltid råkar slå folk med min fläta... Mjoo, det är 20 på bygget. Jag tänkte höra mig för lite med min chef, som är sportchef på SVT, om han kan fixa in på listan. Jag kom in i onsdags bl.a på grund av lite tur. Och du kan ju säga att du är journalist och ska göra ett reportage! Det funkar säkerligen. Kom ihåg att hojta till och säga hej imorgon nu. Haha :D

2007-02-16 @ 19:31:03
Postat av: julia

japp uppfärd imorrn! :D okej jag ska hojta till om jag ser dig!!! får akta mig för din fläta.haha
hoppas verkligen det händer roligheter på torget! jag ska vara där och kika iaf!!!!
:D

2007-02-16 @ 19:35:19
Postat av: Nanó

:)

2007-02-17 @ 22:51:46
URL: http://nano.rocks.it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback