Felsägningar och misstolkande

Ungar skrämmer mig något oerhört för det mesta, men ibland är de sanslöst roliga.
T.ex som när Barn & Fritids linjen på skolan (allmänt känt som "barn utan framtid"-linjen...) skulle inviga barnområdet på Åresjöns is under VM och kungen och Drottningen af Sverige kom på besök för att kolla.
Omringade av massa, antagligen snoriga, små barn säger en av dem;
- Dig har jag sett förut! säger ungen och ler stort!
- Jahaa, så trevligt dåå... säger drottningen
- På Hej Baberiba!
- Oh.. säger drottningen och leendet minskar lite.


Jag höll på att kissa på mig av skratt när jag hörde historien i efterhand...

Sedan var A ioförsig ganska rolig också en dag. Fast hon är ju 18 som mig och räknas kanske inte direkt som barn längre.
Vi var inne på hotellet Holiday Clubs toalett där jag stod och sminkade mig vid speglarna när ett dovt men tydligt mullrande ljud hördes. A skulle väl kanske ge igen lite för att hon inte känt igen mullrandet innan som var ljudet av stridsflygplanens uppvisning och utbrast högt och ljudligt.
- Nu kommer JAS gripen planen igen. Kom så går vi ut och kollar!
- Men A, det är...
- Kom igen nu, vi missade ju förra uppvisningen. Hör du inte planen eller?
- Joo... fast det är ju en bagagevagn som de drar över stenplattorna här utanför som du hör.
- Jaha...


Det blev lite fel alltså. Fast stridsflygplan och bagagevagn är ju ganska lika till utseendet på långt håll...?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha, tack för dagens skratt :) Klockrent båda sakerna.

Postat av: Mark

haha den var ju bra med Drottning Silvia! :)

2007-02-19 @ 17:03:58
URL: http://nucci.blogg.se
Postat av: aenigma

Emelie; Varsågod! :D

Mark; Visst är den underbar? Så jäkla kul av ungen att säga så.. haha

2007-02-19 @ 17:25:03
Postat av: Jelena

Ha ha!!!

2007-02-19 @ 18:13:37
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: Nanó

Haha, jag måste bara skratta högt, :D! Pinsamt roliga!
Skriver förresten hit också vad jag svarade på min blogg åt dig:
London? Woow, jag ska till stockholm i slutet av april, men inte mer än så:D Besinningslöst shoppande gör sina spår i plånboken, du förstår säkert, hehe. Dessutom är jag skyldig min Henrikpojkke pengar.. Så det blir shop-stop ett tag framöver:p Men vad kul, att du ska fara till London, härlig stad! Glöm inte gå en sväng längs portobello road, om du vill göra riktiga FYND!
Ta också ett paraply med, det kommer att behövas, lovar! Jag vet inte hur många paraplyn vi köpte där då vi hela tiden glömde dem överallt..

2007-02-19 @ 21:20:56
URL: http://nano.rocks.it
Postat av: aenigma

Jelena, Knasigt va? :)

Nanó; Extremt kul. Jag föstår inte hur roligt det måste ha varit att vara där.. de måste ha dött. ;D
London ska bli überroligt och speciellt eftersom jag vann resan, ellting är betalt med finfint hotell och jag bara behöver lägga ut shoppingpengar.. ahh, här skall spenderas! Men vad kul med Sthlm i slutet av april! Jag ska förhoppningvis dit om ett par veckor. Jag ska veeeerkligen köpa ett paraply, ett fint och gulligt så att jag känner mig cool med ett av de töntigare attributen men kan ha. Haha

2007-02-20 @ 17:53:24
Postat av: Nanó

Shit! vunnit en resa..? Det är inte sant:D Vilken tur du hade!! Vad man önskar att man hade sådan tur:D

2007-02-21 @ 15:05:58
URL: http://nanoism.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback