Skidresans ja & nej

Jag kan glatt hålla med om att Puccis jackor för Rossignol är ganska coola, att jag har inte en utan två Burberry halsdukar, att jag gärna skulle ha ett par av de snövita Diormoonbootsen med diskreta silverkedjor och att en mössa i Missonis signummönster vore finfint. Men! Det finns ingenting som ger mer kräkreflexer än när turister, jo för det är faktiskt de, som kommer inglidande i vad de tror är jäkligt rätt även i skidbacken. Dior, Chanel, LV & Gucci hör hemma på många ställen men inte på skidsemestern.
Och verkligen inte i en salig kombination som gör att man tror att självaste Vicktoria Beckham har valsat in på afterskin. Alltså skidresans nej.
2
Att vara i fjällmiljö betyder ju att klä sig rätt. För om vädret är nyckfullt på havet så är det ingenting mot vad det är bland bergen. Lager på lager och extra kläder som kan tas på och av är A & O.
Dock behöver det ju inte vara otrendigt och göra att man ser fet ut bara för att man har massor på sig, tvärtom. En skön, loose skidbyxa är bra och lätt att röra sig i, Roxy har en massa fina, och passar utmärkt tillsammans med både en lite tjockare dunjacka eller mer tight skaljacka. Som jag
bloggat om innan finns det massor av fina skidkläder, personliga favoriten i år är Burton, som är riktigt vassa och med urfina mönster. Rätt attribut är gärna en hemstickad/virkad mössa med personlig prägel som lätt kan matchas till kläderna, ett par varma handskar, Hestra gör coola mönstrade, och stadiga skor från t.ex Columbia eller Sorrel som syns på var och varannan fot i mitt Åre. Skidresans ja.
1



Kommentarer
Postat av: julia

tack för tipsen! :D verkligen välbehövligt!
gåre bra på jobbet?!

2007-02-09 @ 20:37:15
Postat av: Cornelia

Håller verkligen med! Jag åker till Österrike på torsdag, och där finns det otroligt många personer utav variant ett, framför allt italienskor, ojoj säger jag bara ;)
Gillar verkligen din blogg :) Läser flitigt varje dag!

2007-02-09 @ 20:47:50
Postat av: Elsa

Gud vad sött! Du är så himla bra på att rita! :D

Postat av: Sofia

Oj, så många märken :P

2007-02-10 @ 12:02:35
URL: http://rosette.webblogg.se
Postat av: Frida & Fabulous

coola skisser! för mig är det vaaaaarmt som gäller, hihi! hatar att frysa.

2007-02-10 @ 12:59:17
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: aenigma

Julia; Det var så lite så. Jo, jobbet går bra men jag åkte hem tidigt idag. Inställt störtlopp för herrarna och allt jobb börjar ta ut sin rätt. Jag är trött som ett aaaaaaas....

Cornelia; Men gud vad roligt! Jag älskar Österrike, de fina alperna där, människorna och gulaschsoppan. Hoppas att du får superroligt!
Vad gulligt av dig! Det värmde verkligen en dag som denna då jag känner mig nere och sjuk. Tack!

Elsa; Haha, tack! :)

Sofia; Jaaa. Många, många, många.

Frida & F; Tacktack. :D För mig är det också vaaaarmt. Jag fryser alltid så det blir michelingubbe mini av mig.

2007-02-10 @ 15:42:11
Postat av: Elin

Haf älskar dina teckningar!

2007-02-10 @ 17:13:16
URL: http://speedofsound.blogg.se
Postat av: Louise

men man vill ju inte se ut som en luffare precis när man åker skidor ;O

2007-02-11 @ 14:55:43
Postat av: HillieBillie

Vilka söta små skidisar! :D :D Underbara. Hoppas allt går bra för dig i Åre. Vi kanske ses på Holiday-toaletten.. ^^

2007-02-12 @ 08:39:51
Postat av: aenigma

Elin; Ohh, tack! Det värmer rn fökylningsdag som denna!

Louise; Nej.. dock förstår jag inte om du menar att jag antyder att man ska göra det, eller?
Jag tycker nämligen verkligen inte att man ser ut som en luffare iklädd det jag ritade, och som de flesta modemedvetna och insiktsfulla skidåkare, har på sig.

HillieBillie; Haha,tack! Det går bra i Åre. Jag har roliga saker att berätta om det också senare. Mohaha... Precis, hittar du inte mig, leta på Holiday clubs toalett så står jag där och a) speglar mig b) sminkar mig eller c) sover mellan handfaten...

2007-02-12 @ 12:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback