Vinterfrosseri

                                                                                 1

Jag kan inte bli något annat än  varm i hjärtat av att se något så vackert som detta. Tidig morgon på väg upp till jobb med 22 - grader som fortfarande biter i kinderna trots att man suttit i bilen en stund och så möts man av detta.
En blekblå himmel som på något sätt aldrig tar slut, snö i massor och ett vitt fjäll som sträcker ut sig i solens första strålar.

Det gör mig tacksam för allting jag har och som jag för ofta tar för givet.  


Vårt rum mitt i presscentret, klockan har jag för övrigt hängt upp, där vi sitter och knaprar kexchocklad, hejjar på Sverige under tävlingarna och disskuterar värdsliga ting. Istället för att jobba.
4
Jag och ca 250 journalister och 62 TV-bolag ville ha en bild på presskonferensen med Anja Pärsson efter VM-guldet som vanns idag. Min kamera ville inte det och dog lämpligt innan ens Lindsey Kildow hann säga ett amerikanskt "Congrats´"...
2
Jag har varnat för snuskigt mycket fokus på snö/skidåkning/VM/Åre/&mediajobb så jag tänker inte ens ursäkta mig för denna bild. För den kanske mest får andra att längta efter sommar och inte fullt så snötäckta vidder men jag blir alldeles lycklig av att se skutan i kontrast mot den blå himlen!

Kommentarer
Postat av: Antonia

nämen gud vad kul att jobba med VM, avundsjuk här!

Postat av: Sandra D

Coolt, dit ska jag snart:) Vad jobbar du som?

2007-02-06 @ 20:53:16
URL: http://www.stoppstanna.com
Postat av: julia

jag njuter av att se bilderna, riktigt pärkans njutbart! :D längtar grymt. men 22-? lite kallt.haha.
lycka till med jobbet.

2007-02-06 @ 21:03:43
Postat av: Mjuk

Varför ursäkta sig för något som ger lycka åt själen? Å, vad härligt att få vara uppe i Åre nu, jag vill, jag vill.. Också.. Tack för underbara bilder, vill se mer ;-D

2007-02-08 @ 13:27:06
URL: http://marysfavoriter.blogg.se
Postat av: aenigma

Antonia; Haha, det är ganska jobbigt och kallt faktiskt. Njut av TV-bilderna istället. :)

Sandra D; Jag jobbar med media och internationell TV. Ska du till Åre? Vad kul! :D

Julia; tack så mycket. Jo kallt är det och lite jobbit, men roligt ändå. :)

Mjuk; Haha, för att jag gör alla less med bilder på fjäll i en modeblogg. ;) Det kommer mer bilder, jag looovar!

2007-02-08 @ 20:15:47
Postat av: Marschicago

Hello, This site is a brilliant idea!

2008-01-02 @ 15:53:01
URL: http://marschicago.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback