ASOS shopping

Jag har länge varit sugen på att beställa kläder och accessoarer på internet men varit tveksam till hur det funkar, frakt och så vidare. Nu När asos.se dock hade en sådan jäkla rea kunde jag inte låta bli längre. Tyvärr plockade jag på mig en del godbitar och gjorde skolarbete innan jag beställde så plötsligt var hälften borta. Trist men det blev ju billigare.
Hittade ett par superfina creméfärgade ballerinor i lack med rosett som jag ville ha men storlek UK 3 är 36 och det funkar helt enkelt inte. Jag har för små fötter!! Även ett CC Skye inspirerat halsband var lite begärligt men jag insåg att jag inte skulle använda det så jag skippade det och klickade bara hem denna fina
väska som jag tror blir perfekt för mig i vår. Ganska neutral med fin rosett och härlig form.
1
Sedan har ju asos helt absurda priser för att shippa grejer. När jag skulle handla fyra varor först var frakten dyrare än alla varorna tillsammans. Sjukt mammongirigt!
Nu betalade jag 60 sek i shipping och väskan kostade 94. 81, alltså ungefär 160 sek för allting inklusive frakt. Men jag är nöjd. Och den ska få hänga med mig genom London om ett par månader!

Hur lång tid tar det egentligen för den att komma hem till mig? Det glömde jag kolla i min glädjeyra...
Och en liten fin clutch hade jag ju ställt in mig på också. Det får bli nästa gång!

Uppdatering; Jäkla skit ASOS! Det står klart och tydligt att det ska fungera att betala med mitt kort men när jag väl bemödat mig skriva i alla funktioner och fått ett okej att beställningen fungerar så får jag ett mail en stund efter som säger att just det kortet jag har, det fungerar inte från Sverige till England endå! Så nu dissar jag hela grejen och funderar på att tröstshoppa järnet i Åre istället...

Men tack söta ni för alla tips och råd, verkligen jätte gulligt och snällt! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror det mesta är skapat digitalt, eller så använder dom airbrush. Tror jag iallfall.

Postat av: Sara

Frakpriser kan vara helt sjuka ibaldn, usch fyfan!

2007-01-06 @ 19:56:24
URL: http://sarablo.blogg.se
Postat av: Anonym

Malin; Okej! Ioförsig låter det ju ganska naturligt att de skulle göra det digitalt...! :)
Sara; Jaaa! Jag beställer ju inte om frakten är dyrare än vad själva varan är. Det är ju absurdt!

2007-01-07 @ 12:32:24
Postat av: Sofia

Jag hade exakt samma problem! Ville egentligen ha två, tre väskor.. De skulle kosta lite över hundringen tillsammans - och frakten hamnar på två hundra.. Det slutade med att jag inte beställde alls. Men ååh vad jag vill ha den väskan jag hittade.

Det borde för övrigt bli billigare att beställa ju mer man tar.. Så är det iallafall på många andra sidor, det ska ju löna sig att köpa mer?

2007-01-09 @ 18:03:15
URL: http://zozzo.blogg.se
Postat av: Aenigma

Sofia; jag blev heltokig när jag insåg vad frakten var. Det är ju oförskämt! :/ Men nu är det så, jag får ingen väska och får lägga mina pengar på någonting annat. Synd för Asos, bra för någon annan! :) Jag beställde heller ingenting ju så vi kan vara ledsna ihop.

2007-01-10 @ 16:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback