Dagens; Rosa maräng

Jag hatar att inse redan på morgonen att det mesta under dagen kommer att gå mer eller mindre snett. Så var det imorse. För stående i kimono med tanborsten i ena handen ringde E och undrade var jag var. Då insåg jag mitt fatala misstag. För jag hade ingen svenska B, däremot hade jag min sista svenska C lektion som skulle innebära att jag skulle hålla mitt 10 minuters övertygande tal.
Jag har aldrig klätt på mig, kastat på mascara eller sprungit så fort till skolan och särskilt inte med tanke på att jag till trots har förkylning, ajaj hals och hosta som får mina lungor att hoppa upp i hjärtat.

Hur jag sedan lyckades vända denna extremt stressade dag till något bra vet jag inte. Dock gick talet hur bra som helst och jag behövde inte kolla på lapparna. Jag gjorde naturkunskaps prov utan att dö eller svimma och betedde mig ganska vuxet för att vara jag resterande dagen då det var projektarbete som gällde. Vuxen-skills på mig! :)
Kallt men mysigt var det med;
Vita, ribbade strumpisar x 2, Åhléns
Cremefärgade stickadestrumpor, present
Underklänning i siden, Triumph
Nya rosa puffklänningen, Pronto Moda
Kedja med stor rosa pärla, gjort av mig + armband i silver, köpt i Tunisien + cashmerehalsduk

Dessutom knasigaste posen ever...

1


Tog en bild ut genom fönstret hemma från skolan igen. 22 minus grader och en alldeles rosa och gyllene himmel var för fint för att inte föreviga. Jag ville inte förfrysa mig ännu mer så det fick dock bli lite kort från fönstret ut mot baksidan. Pretty!
3


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Gud vilken gullig outfit - skitfint :)

Postat av: Liv

Duktigt att kunna håll ett bra tal med en sån morgon, jag hade blivit knäpp. :-S

2007-01-24 @ 18:35:49
URL: http://leifiii.blogg.se
Postat av: Sofia

Vad fint det blev. Förresten, lång hår du har! Hur länge har du sparat? :)

2007-01-24 @ 19:21:30
URL: http://rosette.webblogg.se
Postat av: Em

otroligt söt topp... måste erkänna att jag är lite sugen att åka till Åre. Har en killkompis som jobbar i skidskolan och han har sagt att jag kan komma och hälsa på när jag vill...

2007-01-24 @ 19:51:18
URL: http://fashionholic.blogg.se
Postat av: HillieBillie

Cute Cute Cute^^ Du passar svinbra i klänningar och allt vad det är KajKaj, skitsnygg klänning. På mig hade den dock bara sätt ut som... hmm... Nej det ska vi inte ens gå in på. ;) Nice outfit anyway!

2007-01-24 @ 22:45:48
URL: http://hilliebillie.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Gullunge!

Tvingade P att tvinga av dig adressen hit.
Extremt imponerad av dina modeillustrationer. Härlig blandning mellan Liselotte Watkins och de tecknade serierna i Wendy eller Starlet. Ser att delar av Ellospaketet föll dig i smaken. Tur, annars hade jag aldrig mer vågat hälsa på...

Aproppå svårigheterna med en oförstående omgivning i oglamorösa Jämtland, try Kebnekaise! Vårsäsongen trendigaste material är fleece. Haute couture stavas laserlimmade gore-texsömmar.

Ta hand om dig!

Anna - Din kära brors lätt utveckligstörda fästmö.

2007-01-24 @ 23:42:17
Postat av: Mill

Vilken tur att det gick bra! Det ser för övrigt fantastisk ut!

2007-01-25 @ 13:01:11
URL: http://millssvada.blogspot.com
Postat av: Ida Annie the Groda

Supersnyggt tjejen! Den där klänningen får mig att vilja vara en rosa liten flicka igen! :D Som du kanske sett på min blogg är jag fast i svarta, röda och vita kläder. Men jag ska skräpa mig, mer rosa åt folket! You go grrrl!

2007-01-25 @ 13:25:12
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Annika

Söt maräng måste jag säga ;)

Bli underbart glad om jag får ha dig som varvad medlem! Min kompis har varvat flera och har fått hela Sex And The City - boxen och Presentkort från MQ på 500 kr!
http://gratisgen.se/?ref=60349

2007-01-25 @ 14:42:09
Postat av: alice

vill ha din rosa maräng! :)

2007-01-25 @ 16:07:39
URL: http://rosetten.blogg.se
Postat av: Jonas

Helshysst outfit jue! Svaret på slipsfrågan finns inte på bloggen. Det var jag otydlig med. Sorry. Jag tror du kan ligga ganska bra till iaf. ;)

2007-01-25 @ 16:56:26
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: aenigma

Kerstin; Tack så mycket, raring, det värmer!

Liv; jag blev knäpp... bara det att jag klarade av det ändå. Hur vet jag bara inte? :D

Sofia; tack. Jag har långt hår jag. Det räcker nääästan ned till rumpan när jag har det "bakom ryggen" och ned till naveln om jag har det fram. Men det ska toppas av lite nu. Jag har haft långt länge... det har ju i princip alltid varit långt?! :)

Em; Klart att du ska komma hit. Du skulle bara veta hur fint det är här uppe just nu! Så underbar snö, härligt i pisterna och lagom kallt och skitroligt ute på krogen. Jag ska göra en Åre guide dessutom att lägga upp här, och då kommer det superba, och hemliga, shoppingtips! Varför skulle du inte åka hit? ;)

HilliBillie; Naaaw, tack! Du är för söt du. Ja, klänning/top whatever they call it... haha

Anna; haha, jag veeeet. Jag fick en ordentlig utskällning av mamma för att jag inte ville ge adressen. Men det är ju inte för att jag har något emot dig, jag bara är så inkognito och rädd vad folk som jag känner ska tycka! Men du är välkommen här. :D Kan tänka mig att Kebnekajse är snäppet värre, oh gosh alla dessa friluftsnördar samlade på ett ställe... står man om jämför sina lsersömmar där då? ;)
Take care, så syns vi!

Mill; tack, vad gulligt av dig!

Ida Annie; Haha, du är för rolig du din groda! :D
Och tack så mycket för berömmet. Men jag rådiggar din stil. Svart rött och vitt är coooolt!

Annika; tacktack!!

Jonas; Danke! :D Jahaaaa, men då var det inte jag som var dum i huvudet riktigt. Bara lite. Jag skyller det på febern också... ;D Haha Halsbandet är ju coooolt så klart man måste fightas för det helt klart!

2007-01-25 @ 17:14:00
Postat av: alma

åhh, guud vilken söt outfit! bilderna var jättefina också :) kram

2007-01-25 @ 22:26:22
URL: http://almah.blogg.se
Postat av: Bohemica

Söt klänning!

2007-01-29 @ 16:47:51
URL: http://bohemica.blogg.se
Postat av: Jakubbeatrice

i love this page keep it up.

2008-10-03 @ 13:55:43
URL: http://jakubbeatrice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback