Im not more than a minute away from walking

"Theres no more rabbits in my hat to make things right"
Mayflower har så rätt, bästa låten just nu. Men den på repeat så kan jag inte annat än vara som mest kreativ, Och det säger inte så lite om mig.
"We cant cry the pain away, we cant find a need to stay "...
Tänk att ord kan vara så vackra?!
Under gårdagens korta shoppingrunda var jag tvungen att finna ett snabbt substitut till den ljusa fina ögonskugga som tog slut på morgonen och som är det enda, utöver mascara och lite foundation som jag använder. Det är svårt att trolla bort skuggor runt ögonen och mörka ringar, men med en ljus fin skugga kan man lätta upp intrycket snabbt och göra skärpan finare runt ögonvrårna. Insåg just att jag köpte en ögonskugga under lovet som jag tror att jag råkade slänga med påsen...
Men men, som den sminkointresserade flicka jag är vet jag ingenting om märkena och är ganska förvirrad stående vid allt smink. H&Ms smink är för mig nytt men när jag hittade denna lilla palett med precis alla de färger jag vill ha, så såg jag inget skäl att inte prova. Vi får se om färgerna håller sig, jag älskar i alla fall den söta förpackningen med 10 skuggor från chockladbrunt till, ljust guld, rosa och härligt Geisha likt.
Den heter till och med "Chinese pink flower". Och med ett sådant namn kan det inte vara annat än perfekt för en Aenigma som mig.

3
Suddig och oskarp bild men resultatet efter lite lek och prov med skuggorna blev härligt i ett mjukt spektrum av guld till mörkt rosa med hjälp av lite hederligt lipsyl. I like.
Dock blev bilden allt annat än vad resultatet blev på riktigt. Haha

6

Och tillsammans med Toblerone x 3, en gigantiskt påse djungelvrål och turkisk peppar så är min dag fantastisk. Ser jag ut genom fönstret så möter mig synen av det mest makalösa täcke av finaste snö. Och det slutar aldrig att falla, trots de kyliga 17 minusgrader det är ute. Winter wonderland är ett svagt ord just nu med tanke på den vita värld som väntar ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback