Back to unbasic

Under jobbtid kan man, läs;jag, tänka en hel del och mina tankar dras utsökt nog ganska för det mesta till kläder. Och lite mer kläder. Typ mest bara kläder hela tiden faktiskt!
Och då tankar i modevärlden florerar runt något liknande boho fast numera kallat foho och ganska annorlunda, Guccis vårkollektion (som jag inte kan hylla nog mycket!) och 70-tal så är slutsatsen av tänkandet; att en fin, gärna second hand, klänning med/i mönster som flickorna som Facehunter fotat med dova, jordiga färger och inslag av rött, purpur eller lila, är vad jag vill ha. Till det skulle jag använda sköldpaddsfärgade solisar, den Bottega Veneta inspirerade cross body väskan från Indiska, ha orangea nagellack och min andra wish för den här månaden; kilklackssandalen.


Karma wedges large viewPatent Slingback Cork Wedge Sandal in the style of Mischa BartonGingham Sexy Wedge Peep Toe Shoe
Michael Kors vackra kharma shoe. Nättare variant i svart från asos.com och pepitarutig rosa/vit.

Från att ha hatat kilklacken, jag tror det var espadrillohybriden i form av tygig och ruskigt ful kilklackssandal som förstörde mitt första intryck, så kan jag inte få nog av de chunky, härligt klumpiga men eleganta kilklackarna.
Problemet är som alltid mina miniatyrfötter men första stget mot kilklacksheels är de neonrosa lackremsprydda från DinSkos barnavdelning. Sedan är målet ett par riktigt mörka som de från Michael Kors i trä och chockladbrunt läder(eller Nanós fina!) och gärna ett par liknande som jag inte kunde ta ögonen ifrån på jobbet igår. Ljus skyhög klack, tygsnörning runt foten med puffig rosett i blått och grönt och silverdetaljer. Eller en lite mildare variant från NoaNoa!

Kommentarer
Postat av: Nanó

Hej gullis! Jag är faktiskt påväg till Stockholm om en vecka! Är där den 9-17. Inte kommer du att befinna dig i området då kanske? Vi bara måste gå ut och fika & secondhand-shoppa:D

Postat av: Hanna

Gummaaaan! Jag saknar dig! PUSS

2007-07-03 @ 22:18:01
URL: http://msvagabond.blogg.se
Postat av: Missankre

vilken tur du haft :)
själv har jag nu också börjat jobba, bläää :P:D
händer i helgen?
kramar

2007-07-04 @ 14:21:30
URL: http://missankre.blogg.se
Postat av: Anna

Fina saker!
(svar) jag vet, jobbigt! :( Dom ÄR snygga :)

2007-07-04 @ 16:56:38
URL: http://missanna.blogg.se
Postat av: Sassy

Vilka fina inspirationsbilder!

2007-07-05 @ 11:24:21
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Åhh, vilka fina grejor :D

2007-07-06 @ 23:59:01
URL: http://jagheteralexandraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback