Dagens; Grå/lila


1
Hela Sverige ylar om att det är vår, att man kan ha ballerinaskor på sig, att solen skiner, man kan sitta ute och fika, jacka knappt är nödvändigt och strumpbyxor är ett minne blott.
Så är det inte om man bor i Jämtland. Igår snöade det, idag snöar det, det är minusgrader och skidvädret är nog alldeles lagom vintrigt. Underbart, verkligen...

Jag tänker trots vädret i cirkus 10 minter idag när jag går över till J för att kolla in bilder. Och jag trotsade vädret tio minuter igår när jag gick till M för att kolla på film med flickorna istället för att vara i Stockholm på bloggträff med alla sötnosar. (Jävla skit!)
Jag kommer att ha på mig både strumpbyxor, jacka, vinterskor, mössa och vantar när jag går ut tio minuter idag.

Vita strumpisar, Åhléns
Lila melerad tröja, Filippa K
Grå hängselklänning med stjärnor, H&M
Lila sidenband+halsband med glasstenar, Indiska+Lila brosch m. snöflinga



2
Gårdagen förde i alla fall med sig ett par bra saker.
På vinden, som förövrigt gömmer otroligt mycket roligheter, hittades bland annat denna
jacka sportif som tillhört papi under hans sportiga ungdomsår när han ägnade sig åt att springa över Hallandsåsen, slå bollar över ett nät och jaga en större boll på en grön plan. Sedan flyttade han till jämtland för att åka skidor men behöll den lilla rariteten till satin/bomullsjacka med Båstad idrottsklubbs emblem på ryggen.
Den tar jag, tack.

3
Det snöar, snöar, snöar och snöar.

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Nice outfit!!

Postat av: Nathalie

Jag kan trösta dig med att det snöregnar just nu i Östergötland. Usch! :(

2007-03-18 @ 14:45:02
URL: http://nenneblogg.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag börjar tvivla på om det ens kommer bli vår här :/

2007-03-18 @ 15:31:19
URL: http://emmylee.blogg.se
Postat av: alma

så fin du var idag! tack för "grattiset" i förskott också,jag fyller ju 15 nu. Förstår att du önskar dej Alex & Chloe smycket, eller är det "Coco is dead"-halbandet, det är iallfall rukigt snyggt! :D Puss och Kram.

2007-03-18 @ 20:23:44
URL: http://almah.blogg.se
Postat av: susanna

jag gillade den gråa klänningen :)

2007-03-19 @ 13:15:47
URL: http://www.suzz.webblogg.se
Postat av: Adina

Hos mig är det inte heller vår.. Det har snöat nonstopp sedan igår.. Uäh, känns som om ballerinaskor är långt borta.. Fint klädd var du i alla fall även om vädret inte tillät dig att gå utan strumpbyxor :)

2007-03-19 @ 14:09:51
URL: http://collective.blogg.se/dagbok
Postat av: aenigma

Dress Like A Princess; Tack så mycket!

Nathalie; Jaa, det lät ju inte mycket bättre. När jag vaknade imorse hade det snöat hela natten och räckte mig nästan upp till KNÄT!

Emelie; Stackars oss!! Men... borde vi inte få shoppa mer då som tröst? ;D

Alma; tack sötnos! Det var så lite så. Roligt att fylla år! :D Ja Alex&Chloe är verkligen cravingsframkallande hos mig. Jag vill haaaa. Haha
PussKram på dig gullunge

Susanna; Tack!

Adina; Uää. Men dpå sitter vi i samma äckliga-snösits då. Jag envisades med att gå till skolan i vinterskor och sedan ha sneakers... ingen bra idé!!
Tack!:)

2007-03-19 @ 15:29:57
Postat av: Timanne

Hello! Very interesting and professional site.

2010-04-07 @ 11:25:44
URL: http://timanne.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback