Det är tungt att gå i skolan...

Hur nedrig och trist än förmiddagen kändes, läs nedanstående inlägg, så finns det inte mycket som skulle kunna sänka mitt humör nu ikväll.
Jag spenderade nämligen eftermiddagen såhär i Åre, på skoltid, med roliga människor och hade det helt tokigt roligt.
Skolen är faktiskt lite underskattad, i alla fall när man får göra sådant här.
Mulet och extremt dimmigt till en början när vi tutade nerför musberget och droppade in i östra ravinen med pudrig lössnö mellan isen och fjällbjörkarna. Sedan blev det, om möjligen, bara bättre.
3
Utsikt från östra ravinens östra sida upp mot liftsystemet till Hummeln.
21
Hela klassen, det vill säga alla killar utom jag, stående på en liten hängdriva på östra ravins vänstra kant.
Dimmigt, dimmigt, dimmigt över svartberget och kabinbanans stolpar men lite sol som lyser upp.
45
Sedan blev det fika inne hos Bobo i Hyddan innan vi tutade iväg till parken där solen lös på de goda. Det vill säga, oss. Pipen var stängd så vi lekte i svarta linjen resterande tiden.
En lektion är bra om man villigt går med på att ha en extra 1 ½ timma lektionstid med glatt humör.
Eller det kanske bara händer om man har jibbing? :)

Kommentarer
Postat av: julia

oh undra om det var i östra ravinen jag åkte så mkt i där uppe! om det e den så var den ju grym, as rolig och åka! :D

2007-03-20 @ 19:31:01
Postat av: Cornelia

Ååh, vad underbart! Jag är såå avundsjuk ;) Här hemma finns det ingen snö och hemmabacken stänger för säsongen på söndag, buhu.. Men på påsklovet åker jag till Åre :D

Postat av: Faster D

Oh! Ah!
Sol!
Snö!

Skåne bjuder ömsom varma vårvindar,
ömsom ilskna hagelskurar och snö....
...minns jag knappt hur det ser ut....!

Hoppas allt är väl med dig, Kajsa!
Hälsa "Lillebror" (ja, min alltså) och resten av hemmavarande familj.
Kram till dig!

2007-03-20 @ 23:28:08
Postat av: MiaShopping

Åh, nu längtar jag verkligen hem. Hoppas det finns snö kvar i påsk.

2007-03-21 @ 09:14:45
URL: http://www.miashopping.com
Postat av: Sigrid

Vad härligt!!!

2007-03-21 @ 09:51:08
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: aenigma

Julia; Östra ravin är ett off pist område som är ganska svårtillgängligt. Det var kanske västra? Den ligger uppe vid högzon också men närmare liftarna. Underbart är det att åka i båda! :)

Cornelia; Neeej, vad trist! vad är det för hemmabacke? Jag ska spara snö till dig på påsklovet. Lovar! :)

Faster D; haha, en faster, huuuur kan hon ha hittat hit? haha, ryktet sprider sig som en löpeld har jag förstått både genom landet och släkten.
Ja det var superfint den dagen, och idag men för den delen. Åkte skidor nu igen på skoltid! :D
Ska hälsa papi, hälsa familjen och släkten.
Kramar!

MiaShopping; Förståååår det. Vart är hemma för dig då? Om det är här i trakten runt Åre så finns det nog garanterat en massa snö kvar. :)

Sigrid; Jaa! :D

2007-03-22 @ 14:37:08
Postat av: julia

ja det kasnke var västra!haha. iaf var det underbart att åka där! :D

2007-03-22 @ 15:03:47
Postat av: Jonas

Underbara bilder. :)

2007-03-25 @ 00:02:35
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: Jonas

Underbara bilder. :)

2007-03-25 @ 00:02:39
URL: http://w2best.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback