Diskriminering eller okunskap?

För det mesta är det helt okej att ha minifötter. De är helt klart en outstanding isbrytare att börja vifta med sin lilla fot framför ett offer man pratar med där samtalet går lite trögt. Folk tycker att man är "såååå gullig med de där små dockfötterna" och vill jag ha spindelmannentofflor så är det bara att gå in på Din Sko och haffa ett par.

Sen är det inte lika kul när man ska gå på finare tillställningar, bal eller överhuvudtaget ha klack på skorna.
Eller vill gå efter skomodet. Då är man ganska körd för det mesta. För hur många fina, ganska plain högklackade skor finns det i barnstorlek som inte pryds av rosa ludd eller tryckta hjärtan på? Inte många alls.
Så när jag var i Norrköping under förra veckan fick jag som vanlig känna mig förvisad till att sitta på de färgglada plupparna längst in i lokalen och kika på barnskor tillsammans med vilda 5 åringar.
Sko Punkten bjöd mig dock på en trevlig överraskning då de visade sig ha söta och inte alltför barnsliga skor även till mig. Faktiskt ett par som skulle passa umärkt till min studentklänning.
Bara det att jag drabbades, som så ofta förr, av total sinnesförvirring och köpte inte dem.
För 149 :- hade jag kunnat ha ett par finfina skor för studenten och i sommar. Det har jag inte nu.
Jag känner mig diskriminerad av mig själv.

Denna hade kunnat sitta på min fot. Och eftersom det är tre, betala för två hade jag i samma veva kunnat införskaffa denna och denna.
Eller dessa loafers, de här lätt...djuriska och sådanna här metallicskor.

Kommentarer
Postat av: browneyed

Jag håller verkligen med! Bort med Paris!

Postat av: Maria

Åhh då har du rest mycket den senaste tiden ändå, vad härligt:) Man vill ju hela tiden ut och resa resa och resa...underbart ju!

2007-05-05 @ 15:04:50
URL: http://mariiamiia.blogg.se
Postat av: Nathalie

Vad har du för skostorlek? Det verkar svårt att hitta små skor alltså, så trist! Jag vet bara en skoaffär i Linköping som har ett speciellt ställ med snygga små skor för "vuxna". Jag brukar också ha problem med att hitta passande skor, men mitt problem är att mina fötter är så extremt smala så alla skor ramlar av dem. Speciellt pumps! Vilka problem vi har! ;)

2007-05-05 @ 15:12:26
URL: http://www.nenneblogg.blogg.se
Postat av: julia

förstår att du har fullt upp och så. Svarar du inte på kommentarer längre :/
You rock

2007-05-05 @ 16:49:27
Postat av: aenigma

Förlåt Julia, förlåt förlåt förlåt!! Jag läser alla kommentarer och besvarar dem ofta på bloggarna om det är något speciellt. Just nu är tiden knapp och jag hinner inte så mycket. Men jag läser alltid dina kommentarer, det lovar jag!! Kram

2007-05-05 @ 16:55:40
Postat av: julia

det e lugnt! förstår att du har fullt upp. har du msn lr nått föressten?
kram

2007-05-05 @ 20:50:36
Postat av: UmmaGumma

Det är varken lätt att ha för små eller för stora fötter. :( Svårt att hitta skor om man inte är mellan size 37-39. Och handla på barnavdelningen är inte roligt alla gånger!

2007-05-05 @ 20:57:50
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: A

Hej. Ja det var rätt trevligt på tivolit....Men hu vad varmt det var.....Ha det bra:)

2007-05-05 @ 21:49:49
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: therese

jag förståååååååår dig precis.

2007-05-06 @ 22:08:37
URL: http://sittingwaitingwishing.blogg.se
Postat av: therese

det är sjukt jobbigt, speciellt när jag skulle hitta fotbollskor - då vill man ju ha "riktiga" och inga juniorkopior. slutade med att papi fick specialbeställa. sånt är ju bra :)

2007-05-06 @ 22:10:17
URL: http://sittingwaitingwishing.blogg.se
Postat av: Maria

Bara att säga till när du är redo ;) Fast det är ju ingen som tvingar dig att köpa något genast, presentkortet springer ju inte iväg nånstans ;D

2007-05-07 @ 16:49:27
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: alex

Håller med, det är extremt störigt! Ballerinas och annat är ju rätt lätt att hitta, men precis som du säger så är lite finare skor ursvåra att hitta! Jag köper de flesta av mina pumps second hand, det verkar som att alla tanter som dör eller lämnar bort sina gamla pumps har små fötter:P Haha.
Kan tipsa om ett par fina vita skor från din skos barnavdelning, de är kilklack, peeptoe och en liten rosett på de, supersöta! Köpte de faktiskt själv för några veckor sen. :)

2007-05-10 @ 18:29:09
URL: http://tropicalbreeze.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback