När det är som förjävligast..

..kan man ju i alla fall låtsas att det är betydligt bättre! Så jag låtsas, á la syster yster UnderbaraClara, att det är sol och sommrigt (istället för spöregn& blåst!), att jag är frisk och pigg (istället för tokförkyld) och att jag är klädd ungefär lite lagom ljust och luftigt laidback. (Istället för sidenpyjamasbyxor, Topshoptofflor & fleecetröja.) på väg till en slapp dag i skolan med få lektioner och sedan umgänge med de närmaste på eftermiddag/kvällen.
Layered tank dress large viewCropped satin jacket large view
Stella McCartneys askiga klänning känns rätt rätt rätt i vår för mig gällande modell och färg då jag redan ledsnat lite på pastellerna. Fina detaljer och härlig lager på lager effekt. Till det Miu Mius lilla satinjacka som jag bloggat om tidigare. Dock skulle jag lätt faktiskt kunna byta den mot Kappahl barns i silver. Men ingen bild fanns. Gillar dock Miu Mius då ärmarna är 3/4 och det är en pösig modell som är snygg oknäppt.
Converse Crinkle Satin Low ShoeTed Baker Canvas Over Body BagPrinted Fashion Holdall
 Det stör mig lite att jag blivit så sugen på ett par riktiga converse nu när det blivit så trendigt men jag måste erkänna att jag skulle ha svårt från att hålla fingrarna borta från dessa i låg modell, ljusrosa och krinklat satintyg!

Nu förtiden när det inte är mycket i skolan innan studenten sucktar jag mer än någonsin efter en liten väska med långt axelband som kan hänga i snett over överkroppen. Har dock inte alls funnit det än och sökandet går vidare. Denna i grått från asos.com och Ted Baker ser dock lovande ut. Enkel och lite sliten, grå färg.

Om man sedan ska iväg på kvällen behövs ju en större väska med, antagligen, leggings, kofta, picknick och dylikt. Då skulle den multifärgade, mönstrade, knalliga och helt underbara väskan kännas perfekt!

Kommentarer
Postat av: Atta och Linda

åhh...ge oss jackan!!:D

Postat av: Intransit

Jag har bott i paris i ungefär ett år och älskar det. Jag kan rekommendera det varmtatt flytta dit, men akta dig för de franska killarna som är mycket konstiga=/Det varierar jag har jobbat mest inom film och tv. Några kända personer har det blivit men då är det ju franska stjärnor som inte är kända här. I norge ska jag bara ha ett slavjobb eftersom jag och en kompis har bestämt att vi ska åka jorden runt så nu handlar allt om att spara, spara, spara.

2007-05-15 @ 12:37:09
URL: http://intransit.webblogg.se/
Postat av: Mathilda

Okej, kanske köper den då..
Tyckte den såg lite konstig ut men det kanske är ren inbillning ;)

2007-05-15 @ 12:39:13
URL: http://thecity.blogg.se
Postat av: julia

kajsa! har du nått tips på hur man kan klä "ner" en känning. ingen på min skolan använder typ klääning, men imorrn tänkte jag(om det inte e för kallt) använda det. men vill inte se allt för uppklädd ut! Om man har en brun klänning, ska man satsa på bruna eller gröna converse?! eller ska man ha vita skor?!
krya på dig!

2007-05-15 @ 16:16:09
Postat av: clara

åh, vilka fina saker!
visst är livet lättare när man leker? Krypa på dig kära vän!
Kram

2007-05-15 @ 16:35:34
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Jennie

söta saker :)

2007-05-15 @ 16:47:04
URL: http://unreal.blogg.se
Postat av: Jörgen

Hejsan!
Nu har jag varit ute och rest i Europa en vecka, så jag ber om ursäkt för att jag inte updaterat min sida förrän idag. Men nu är det gjort :-)

Glöm inte att slänga in en röst när du är inne ;-)

2007-05-15 @ 16:50:39
URL: http://www.TheGuide.nu
Postat av: aenigma

Julia; Kul att du ska använda klänning, men inte behöver du klä ned den! Jag kände mig också lite utstickande i början med klänning men det är ändå en ganska härlig känsla. Det är ju trendigt och inte alls fel till säsonegn så jag tycker att du ska våga fullt ut! :) Just nu är jag inne på att mixa färger mer än vad jag brukar vilket känns roligt i vår så jag skulle ta gröna converse till den bruna klänningen, och kanske en grön kofta eller ett grönt halsband? Ett enkelt sätt annars att klä ned ett plagg är faktiskt vanliga, enfärgade leggings. Det ger ett lite sportigare intryck och jag känner mig iaf lite mer klädd på något vis. Men klä inte ned dig, Julia, det behövs inte alls! :) Lycka till och tack!
Du kan ju ge mig din adress så kan jag adda dig på msn. Eller gav jag min till dig? Senila Kajsa. Haha!

2007-05-15 @ 19:40:46
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: julia

jag har försökt adda dig! men det kasnke inte har lyckats? min msn e iaf [email protected], så du kan ju adda mig!
tack för ditt fina svar! ska försöka våga att inte klä ner den. Blir nog som sagt grön converse, mina bruna e spritt nya, så dom måste jag slita lite!haha.

2007-05-15 @ 21:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback