All my life, panic in America

Man har sina lyckliga stunder och man har sina mindre älskvärda stunder. Som den egoist jag är, ja jag är ju i alla fall ärlig med att jag är egoist, så har jag svårt att ibland uppskatta små saker i livet. Allting ska vara så jävla bra för mig hela tiden. Helst kompromisslöst, Kajsa centrumfierad och med en konstant nivå på rosa moln. Så är det dock inte i mitt liv. Fast jag vill. Kanske därför jag är arg så ofta? I vilket fall som helst så har jag en sån där lycklig stund nu. Då jag inser hur bra jag har det. För när jag tänker efter så vet ni vad? Jag har allt jag vill ha. Och faktum är att det mesta som jag fortfarande vill ha är inom räckhåll. Och då räknar jag inte in svindyra designerväskor och små paradisöar i västindien för det är inte så rimliga saker. Men in rimlighetens namn så är mitt liv ganska komplett för tillfället. och det är jag glad, och lycklig, över. Och tacksam för.

En sak som gör mitt liv lite mer rosa just nu är att jag fått lära känna Clara. Denna flicka som gör skäl för varenda stavelse i "underbara". Det är något magiskt i att träffa människor som man tycker om, kan prata med, fascineras av och lära känna. Just nu saknar jag en
annan sådan person, en sån där människa som jag är tacksam över att jag har till viss del i mitt liv, som jag mer än någonsin inser att jag måste hälsa på i Paris snart snart snart.
3
1
2
Café Schmäck i Umeå med fräsig retroinredning, massor av goda saker (som är väldans livsfarliga för en nöt och mandelallergiker som mig) och trevligt sällskap i form av Clarisen då. Jag älskar att sitta och fika i evigheter. Dricka ljummet te, vicka med foten under bordet, kika på människor, prata om allt möjligt och göra små pyramider av smulor på bordet. Det är livsglädje i ren och fint koncenterad form.
6
5
4
Har så mycket att blogga om att jag blir stressad. Tur att jag har ett jobb där jag kan skriva av mig om just sådanna saker också. Där jag kan få reflextera över gigantiska och mindre gigantiska moderelaterade grejer och sedan pyssla med bloggen på ett mer personligt sätt. Då får jag delat upp det så att säga. Umeå ger mig mycket inspiration. I form av alla bilder jag tagit. I form av samtal. I form av chockladbollar jag ätit. I form av allt möjligt. Jag hoppas kunna ge lite mer bilder från kalla nord senare idag. Och på min knallrosa groda till brosch från ett glittrigt skatbo till affär. Ja, det kommer mera.

Razorlight - America
Jag älskar gitarrspelet. Hans fina lite ojämna röst. Frasen "a lot of cigaretts, ´cause I cant get no sleep"


Kommentarer
Postat av: Disa

nej jag vet , jag är inte arg längre, men jag blir lätt arg på sånna saker, och det har ju med att göra att jag inte får sova ut när jag har chansen , men det blir väl så när man är så många i familjen som vi är : )
gillar också den där låten väldigt mycket , det är jättebra :D
Ha det så bra :)

Postat av: karin

haha men jag måste ju få uttrycka mig! jag behöver förståelse, och någon som tänker på mig! jag har haft en riktigt jobbig dag i mitt suktande efter starbucks, det ska jag tala om för dig ;)

2007-11-02 @ 15:50:12
URL: http://khurre.blogg.se
Postat av: loathing

bra det där med norrland. jag är halvnorrlänning..eller man skulle kunna säga att jag är tre fjärdedelar för jag blev faktiskt till i en stuga i norrland också!
=)

hur funkar livet med lugg?

tjohej!

2007-11-02 @ 16:05:16
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: Carolina

HAHA, är du lack på snön eller gillar du den? Jag hade gärna haft lite snö liggandes på gräsmattan här i Skåne. Men, det vet man ju inte ens om man får i december, så man ska nog inte hoppas på för mycket tyvärr :S

Usch ja, jävla mobiltelefoner som folk håller på med haha. Nästa person som har en störig ringsignal ska jag sno mobilen ifrån, springa in med den på närmsta toalett och sedan spola ner skiten :D

2007-11-02 @ 16:11:31
URL: http://melikey.blogg.se
Postat av: Visions Of Johanna

Fina bilder :) Trevlig helg!

2007-11-02 @ 16:39:51
URL: http://visionsofjohanna.blogg.se
Postat av: Anonym

JAG älskar DIG! jag ska prata med familjen när dem kommer hem o höra ifall du fâr bo här med oss nâgon gâng efter jul när du vill hälsa pâ :)

2007-11-02 @ 17:20:17
Postat av: julia

Ja men precis. åker inte sam ut idag så tänker jag personligen ringa till tv4, så dom kan sparka han.. hmm. haha
Jo skulle kunna vara det att jag är nervös. du känner mig nog alltför väl lilla kajsa! Du peppar mig vekrligen, precis det jag behöver! Så ikväll kanske det händer! :D
jaja, vi får se hur det blir.
Och jag e glad att du e glad. Glad att du e lycklig! Vi minstingar förstår varandra!
Puss på dig raring

2007-11-02 @ 17:35:20
URL: http://minileaf.blogg.se
Postat av: sofie

svar: haha, okej;P
ja, lite synd, jag hade med jätte gärna velat sett det live igår men icke sa nicke, hade andra planer=/ men reprisen får duga, bättre än att inte ha sett det alls;D kram på dig!

2007-11-02 @ 18:17:25
URL: http://thenoteboook.blogg.se
Postat av: Julia

jag älskar den låten med razorlight! fasen du har riktigt bra musiksmak alltså.
angående min rumpa (haha!) så nae vet du vad kajsa, den är inte liten, elr iaf inte liten i jämfört mot mej i övrigt. det är den största kroppsdel jag har! vi har diskuterar det här en hel del och kommit fram till att det är bra att den finns för om den inte gjorde det skulle jag se ut som en femåring xD so i like it (Y)

2007-11-02 @ 18:49:05
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se
Postat av: Sigrid

vilken underbar kjol!

2007-11-02 @ 18:59:29
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: Elin

mmmmm gröna strömpabralls!! göll-göll. mycket mycket jätte helt sjoukt bra låt för övrigt.

2007-11-02 @ 22:50:54
URL: http://ragnhild.blogg.se
Postat av: Rana

ahh johnnys röst är bara för underbar!

2007-11-03 @ 14:02:24
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Joopie

Very nice site. Well laid out.

2010-09-09 @ 11:25:37
URL: http://www.joopie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback