Jag fattar allt och ingenting

Mitt rum är ett flickrum. Ena dagen hatar jag det. Jag ser bara alla mina rosetter från hopptävlingar från den där tiden då det enda som betydde något var mina ponnysar. Men andra dagar så älskar jag det. För rummet utstrålar nog mig i så mycket. Både från när jag var yngre och nu. Det är ett rum som växt med mig.
Mellan prisrosetterna och små ritade hjärtan på ramar ligger år efter år med ELLE och Vogue. På fönsterbrädet står en burk med snäckor och stenar från olika stränder jag varit på. I en tilltrasslad hög ligger min kamerautrustning och massor av illustrationer och fotografier från vintern som gått. Rummet är liksom jag.

Jag förstörde mina snäckskalsörhängen. Först det ena och sen det andra. Men jag ska laga dem. För de är isblå och passar så fint ihop med mina nya bodysar som jag fick skickat till mig av rara
Vicky.
Och appropå byta ut sitt öga mot något annat. Mästaren på det kommer ju till Åre i helgen för att susa runt i snön. Kanske blir det en fika. Det skall smsas om med sötnosen!
   Nu ska jag sätta mig i bilen och brumma in till Östersund i snöfallet som aldrig aldrig aldrig slutar. Men vet ni vad? Det gör ingenting. För jag ska hämta upp en av mina älskade storebröder. Som jag inte sett på 4 månader eftersom han varit i USA och åkt skidor. Jag längtar efter att krama honom!
2
Jag var ute i lördags och jag var ute igår. Men jag vill ut nu nu nu igen. Vad har det tagit åt mig? Förhoppningsvis blir det inflyttningsfest och efterföljande Bygget eller Burtonfest på lördag. Pepp jaoo!

Kommentarer
Postat av: Jelena

Låter som att du har väldigt trevliga dagar framför dig, vad kul! (och eftersom du var den enda som fattade tjusningen med en kartväska måste jag ju skryta om att jag nu lyckats hitta en, det är också rätt kul...)

För övrigt är flickrum något särskilt, njut av det så länge du bor hemma, för jag lovar att du kommer att sakna det sen!

Postat av: Sara

Det här tyckte jag var en verkligt fin bild på dig, kanske den finaste av alla jag sett. Tänkte bara säga det!

2008-04-09 @ 19:32:39
URL: http://blissara.webblogg.se
Postat av: Katarina

Svar: Jo, jag tycker massor om halsbandet! Det är mammas gamla :)

2008-04-09 @ 19:49:42
URL: http://pleur.blogg.se
Postat av: Flora

vad söt du är.

2008-04-09 @ 19:58:09
URL: http://floras.blogg.se
Postat av: Lovisa

Väldigt fin bild ! Kram ;)

2008-04-09 @ 21:04:20
URL: http://lovisascloset.tjejsajten.se
Postat av: Mikaela

Nejmen, vad roligt att du också var en hästtjej när du var yngre! Jag var dock en sådan som aldrig vann några hopptävlingar, haha.

Postat av: Carmen

Men Kajsa, du har blivit en riktigt partypinglad ;)

2008-04-10 @ 13:10:02
URL: http://www.carmelia.blogg.se
Postat av: Carmen

pingla skulle det stå hehe

jag har inte varit ute på evigheter känns det som (fast det typ var 2 veckor sen). man får abstinens!

2008-04-10 @ 13:11:34
Postat av: Aleksanderlina

Lots of great info, keep up the good work!

2009-03-24 @ 10:07:02
URL: http://aleksanderlina.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback