Om hur en dag blir episk.

Jag älskar Stockholm och har alltid älskat Stockholm.
Så enkelt är det.
Men nu när jag sitter hemkommen igen på mitt rum och kollar ut över snön som smält dramatiskt under veckan jag varit borta så inser jag hur lyckligt lottad man faktiskt kan vara. Inte bara för att Stockholm är en av världens finaste huvudstäder. Men för att det finns så fantastiska människor som kan göra vissa ögonblick i ens liv faktiskt helt episka bara genom att vara, existera och finnas.

Ska snart lägga in alla mina hundratals bilder från denna underbara vecka men först bjuder jag på några som knycktes brutalt från fina
Popbejbens blogg. För en solig torsdag på Götgatans H&M hördes ett litet förvånat "Men..hej!" från den Malmöitiska donnan och det blev starten på en helt fantastisk dag.
Klicka för att stänga bilden

Hur fantastiskt underbart är det inte med människor som man tycker om från första sekunden? Popbejben tycker jag ju om via bloggen sen en ganska lång tid tillbaka men öronmätande Nina och Melissa gick verkligen inte av för hackor de heller!
Klicka för att stänga bilden
Det började med en kvarts snackande på H&M för att sen trallas vidare till...
Klicka för att stänga bilden
Monki, Weekday och så Emmaus. För varför släppa taget om de fina flickorna när man väl träffat dem sådär plötsligt? Nina haffade klänningen som enbart kan beskrivas med ord som; råhäftig och väldigt Tina Turner-ish.
Klicka för att stänga bilden
Sötaste Melissa och gossen som slöt upp med oss efter ett tag, Tobias.
Klicka för att stänga bilden
Nina kan nog klassas som en av de mest fascinerande människor jag träffat. Sådär spontan, supetrevlig, social, supergullig, tokigt rolig och fräsig som svenskar sällan, sällan är. (Eller hur var det nu, det där med "alla" svenskar?) :) Världens sämsta frukostätare, läs; Kajsa, proppade i sig pommes vid Slussen och allt mellan himmel och jord diskuterades.
Klicka för att stänga bilden
Kan en dag avslutas bättre än i goda vänners lag, på en brygga vid vattnet, med solen i ögonen och "jag är en vampyr" i öronen? Nej, jag tror knappast det.
Klicka för att stänga bilden

Tack finaste prinsessorna! (och prinsen) för en helt galet vacker dag. Episk är måhända ett stort ord. Men det var banne mig en episk dag! Med Stockholm som kuliss blev det något av det roligaste på länge.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

åh, vad mysigt ni verkar ha haft det!

Postat av: popbejb

episkt baby!! tack för de fina orden raring. Vi tycker om dig också. skåne i sommar!

2008-04-23 @ 16:18:02
URL: http://www.cookiesforbreakfast.webblogg.se
Postat av: Anna

Det ser verkligen jättehärligt ut!Hur länge ska du vara du på rymmen? :)

2008-04-23 @ 17:05:48
URL: http://fashionandphoto.blogg.se
Postat av: Neumann

Jag gillar rubriken. Och Tina Turner var verkligen rätt sätt att beskriva klänningen på!

2008-04-23 @ 17:38:16
URL: http://frauneumann.blogg.se
Postat av: Jannike

Tur att du får umgås med lite häftiga och coola människor nu, för snart är det dags att umgås med lama jaaag! ;) Om möjligt ännu töndigare än förut. Moahaha. Stålsätt dig för den du, Kajsa lilla! ;)

2008-04-23 @ 18:22:37
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Sassy

Åh, vad mysigt du måste ha haft det! Nu vill jag också åka till Sthlm!

2008-04-24 @ 14:02:56
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Marksigrid

Hi, cool site. What CMS is it?

2010-04-09 @ 13:17:56
URL: http://marksigrid.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback