citylovin´

Förra fredagen var jag och Anja i Köpenhamn. Vi åt mat på en uteservering som hette "Kebabish" (!), blåste såpbubblor i flera timmar i olika parker, blev bjudna till Korea, strosade på Ströget, kikade på Hermésbutiken som haft inbrott, köpte skor på Weekday och njöt av att vara i landet där man kan köpa miniatyrflaskor av champagne nästintill på H&M.
Jag älskar Danmark. Men framförallt älskar jag Köpenhamn. 

Jag måste skriva en krönika om alla fantastiska människor man träffar på sina resor.


Ska faktiskt ta mig i min lilla krage och sammanställa NYCguiden snart. Och Washingtonguiden. När jag ändå är på G då kan jag ju lika gärna fixa Londonguiden också och peta in lite Köpenhamnstips. Jag är seg. Men jag är bra på att blåsa såpbubblor.

Kommentarer
Postat av: Lilla Fröken

Å jag som nyss skrev om min dröm om att äta wienerbröd i Danmark :)

Blev det något sådant för dig där? De sägs att Köpenhamn är en väldigt vacker stad.



Bilden med såpbubblorna var väldigt söt, Kajsa.

Postat av: Sassy

Du borde också ha fått ett hjärta, för jag tycker ju om din blogg med!

kram

2008-08-24 @ 21:29:06
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Jenny W

Håller med dig, Köpenhamn är en helt underbar stad. Fantastisk stämning och mycket att göra! Ser fram emot krönikan! /Jenny

2008-08-24 @ 21:31:57
URL: http://jennyolivia.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jag är en bergodahlbana, svajjig är bara förnamnet. Sedan är jag extremt beroende av andra. På det sättet att jag klarar av att vara ensam i MAX 1 timme, efter den timmen sitter jag och hetsringer till hela min telefonbok. Just därför känner jag att jag behöver det här men HJÄLP vad rädd jag är.

Finns så många tänk om... jag ensam på en buss över anderna, ingens hand att hålla eller kropp att krama. Men jag kommer ju hem. Och då har jag förmodligtvis insett och tagit reda på saker som jag aldrig skulle gjort här hemma.



Sedan vill jag ta ett break från detta konsumtionssamhälle och alla i-landsproblem vi simmar i, måste få perspektiv på vad som egentligen är viktigt!



Fin dag du verkar ha haft fino!

2008-08-24 @ 21:41:24
URL: http://dummieanddephie.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Åh tack gulli!



Du träffade ganska rätt på din minianalys av mig och jag ska försöka blogga allt jag bara kan när jag är borta.



Sen ser jag framemot dagen då vi får se dig packa säcken, för jag tror inte att jag är ensam med att klara av de mål som sätts upp? Känner så ofta igen mig i dina texter och det är nog ingen slump:)

2008-08-24 @ 22:04:24
URL: http://dummieanddephie.blogg.se/
Postat av: Katarina

peta in Londonguiden snabbt hördu du, för dit ska jag i början av oktober! jag har vart där en gång förut men läser supergärna vad du rekommenderar. och så vill jag bara skriva att bilden där du blåser såpbubblor är helt fantastiskt underbar! åh.

2008-08-25 @ 16:04:23
URL: http://pleur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback