Aj lajk jo, thats why I got a link to jo

Ja, jag tycker att det är viktigt att säga när man uppskattar någon. Så att hamna på min länklista betyder att man gjort något bra. För jag är faktiskt sjukt petig med min länklista! Sällan, om än aldrig, slänger jag dit någon utan ganska noga granskning av bloggen i fråga. För vem som helst får inte vara på min länklista.
Nu ska jag berätta varför de som ligger där är just där. Och på så sätt så talar jag om varför jag gillar just dem. Människorna bakom bloggnamnen.

Beautyfulones; Få människor är snygga i princip allt de skulle kunna sätta på sig, men Aniko är en av dem. Grym flicka med fingertoppskänsla för stil. Dessutom en oerhört fin, go och trevlig flicka som jag är glad att jag fått lära känna. Hjärtat på precis rätt stället och en av de topp tre i bloggvärlden jag tycker absolut bäst om.
Blahblahblah; Kanske den enda bloggen jag blivit stormförtjust i efter ett par inlägg bara? Linn är oerhört inspirerande och har alltid massa sötheter på sin blogg. Låg på länklistan i våras men efter dålig update tog jag bort henne. Men nu är hon tillbaka. Det är jag glad för, att hon är återfunnen!
Bohemica; Emelie var en av de första jag började läsa när jag själv startade min blogg. Min like i vårt intresse för att rita och en utmärkt illustratör är hon. Har kanske världens sötaste samling med örhängen!?!
BookofMiri; Är så tacksam för den lilla flicka som tipsade mig om denna blogg då den "borde passa min bloggsmak" som det hette. För Miri är verkligen i min smak! Gör mig alltid lika glad att läsa en perfekt blandning av ytligheter som mode mixat med skarpsinniga skilldringar av allt mellan himmel och jord. Min bokguru.
Carmencita; Min och bästa Carmens hur-vi-möttes-historia är lite som tagen ur en fin film om vänskap. Den ska ni få höra en dag. För den är fantastiskt rolig och söt! Nyss upphittad blogg där jag med nöje läser om Carmelians alla äventyr och liv i Stockholm. Får mig att sakna henne en massa. Gotta fo to Sthlm snaaart!
Underbaraclara; Antagligen bloggvärldens bästa blandning av mode, personligt, åsikter, second handfynd och allt som en bra blogg ska handla om. Dessutom är Clarisen precis lika underbar IRL som på bloggen och jag är så glad att jag fått träffa henne och har henne som min vän. Bästa sockerbiten!
Conspicere; När Sofia hade Sofiaovärldenbloggen sin var det den blogg som jag läste absolut mest. Personligt, välskrivet och fin blandning. Nya Conspicere behandlar bara ytligheter, fast på djupet, och är kanske ibland lite väl dissekerande från vad jag tycker är nödvändigt men hon är grym. Och då  är jag nöjd.
Fortheloveofourselves; Lina får mig endera dagen att suckta efter klänningar med annorlunda design, andra dagen att fundera över vår syn på asiater och den tredje att vilja bli stylist. Däremellan blir jag lika glad för varje söt kommentar jag får av henne. Lina är helt enkelt bra bra bra på allt!
Frankincense; Egentligen alldeles för... för mycket av det mesta men jag antar att det också är just det som gör henne bra? Provocerande, högljudd, rå, excentrisk och livfull i en salig läsvärd blandning.
Hippodrom; Fin raring med en alltid lika fin samling av bilder. Alltid lika trevlig i sina kommentarer, tänkvärd i sina åsikter och alltid lika behaglig att besöka på bloggen hennes. 
Hjärtahanna; Hanna, som numera finns på www.hannaberg.blogg.se har på något märkligt sätt alltid helt fierce kläder på sig och får mig att bara vilja skutta in i hennes garderob och sno åt mig typ...allt. Lekfullt, sött, fint, trevligt, roligt och underbart på en och samma gång.
Imilk;Vad kan jag säga? Jag gick på hypen. Låter rått men jag som många andra tyckte att hon var en frisk och bra fläkt in i bloggvärlden. Annorlunda flicka med känsla för avskalad och enkel stil. Varje gång jag ser namnet Imilk tänker jag på grått. Vet inte varför, men det är a good thing!
Jagokarl; Som en liten surrealistisk bok av allt möjligt. Alltid de vackraste modebilderna, vassaste (argaste?) inläggen om saker som barn, enklaste (enkelt är BRA!) outfitbilderna och mest konsekventa solglasögonen. Rana är en sorts mystisk, kvinnlig Karl Lagerfeldt. Fast utan designerbiten.
Linneahansson; Jag skulle kunna skriva massor av saker om hur underbart gullig Linnea är och att hon är bäst på att snoka reda på de sötaste smyckena på internet. Men jag skriver såhär; hon är så fruktansvärt rar den flickan!
Lostdetective; För det första är jag väldigt förtjust i namnet. Liksom, lostdetective. det tycker jag är vackert. Sen är Sarah en människa jag verkligen beundrar för hennes engagemang i miljösynpunkter. Fler borde vara som Sarah! Dessutom tar hon fantastiska bilder och lägger till ord som blir sådär...perfekt.
Monokel; Monokel är bra. Monokel har grym garderob. Monokel bor på en ö. Monokel är alltid söt i sina kommentarer. Monokel är duktig på mode. Monokel är BRA.
Nanóism; Finaste finskan med finaste sinnet för mode och särdeles second hand. Är kung på vingtage och jag vill bara springa efter henne och se hur man gör för att hitta så sagolika fynd. Men också en utmärkt illustratör och skribent.
Prick; Alla Julior i bloggvärlden verkar vara himlans goa flickor. Så även denna. Roliga påfund, vackra bilder, Norrköpingsbo, liten sockerbit, sjungande flicka och rara inlägg med alltihopa i.
Ragnhild; Vad mer behöver jag säga än att Elin är så jävla cool?
Sigrid; På något sätt måste man ju ha Sigrid med i länklistan om man modebloggar. Hon är typ...urmodern! Var som bäst för 1 ½ år sen men håller fortfarande i med söta klänningar, pumps och pälsemössor.
Stylebyida; En av de första bloggarna jag började läsa. Modebloggar inte riktigt längre och kunde uppdatera liiite oftare men Ida är lika bra ändå. vad hon än skriver. Eller gör youtubeclip om. Vi ska ses i Malmö i sommar! Jey
Styleiseternal; Samma som med Elin, vad mer behöver jag säga än att hon helt enkelt har bäst modekoll?
Svartvitlila;  I vanliga fall tycker jag att det är träligt med människor som i princip bara vill bära svarta plagg. Men på Victoria blir det så rätt. Och så snyggt.
1
Nu har jag inte tagit med mina vänner från skoltiden och de utländska bloggarna. De ska nämligen få ett eget inlägg en dag, snart! Ingen mobbing från min sida alltså.

Kommentarer
Postat av: popbejb

:( bra bloggar de dära!

Postat av: Linnéa

åh! du är ju för söt! tack för de fina orden och alla bra bloggtips!

2008-01-06 @ 18:35:28
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: Karolina

hittade man lite nya!

2008-01-06 @ 18:50:04
URL: http://hannalinneakarolina.blogg.se
Postat av: Fia

Jag åker till Venezuela i två veckor med min bästa pluggkompis och partner in universitetsrelaterat crime. För att fira att det är över snart. Jag skickar ett mail ang. schäfer-t-shirt snarast, ska bara skriva
klart magisterupps ;D Roligt dock att du var intresserad ;D

2008-01-06 @ 19:39:12
URL: http://doodelidoo.blogg.se
Postat av: julia

jo, den e faktikst ganska dålig! :( suck
kram

2008-01-06 @ 20:06:59
URL: http://minileaf.blogg,se
Postat av: Smartasmia

Du är bäst, Kajsaskruttan. Det hoppas jag att du vet:-) kramen

2008-01-06 @ 20:09:55
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Miila

tack :)

2008-01-06 @ 20:13:58
URL: http://www.amilas.blogg.se
Postat av: Sanna

Väldigt sött av dig att ge en motivering till alla, jag förstår inte hur du orkar följa allihop bara. Länken till Aniko blev nog lite fel tror jag.

2008-01-06 @ 20:18:17
URL: http://sciatica.blogg.se/
Postat av: Puure

Kul med tips på nya bloggar!
Angående chanel-inlägget i min blogg: Självklart är örhängena köpta i en äkta chanelbutik, och är därmed äkta vara, på baksidan av örhängena står det att de är "made in france". Och det är sant att designerprylar ibland har samma kvalité som H&M saker, vilket jag personligen tycker är uruselt. Som sagt, när man har betalat mycket pengar för en vara vill man att den ska hålla :)
Roligt med din USA resa, du kommer att uppleva mycket! Om du har några frågor på sevärdheter, butiker osv, kan du alltid fråga så kanske jag kan svara!

2008-01-06 @ 20:20:43
URL: http://puure.blogg.se
Postat av: Nanó

Oh. Finaste Kajsa. Jag blir lika rörd varje gång jag läser fina rader om mig på din blogg. Det hjälper särskilt mycket nu när inspirationen inte är på topp och livet känns lite långtråkigt. Hur som helst, någon dag ska jag visa dig hur man hittar finfina second hand-fynd, bara vi hittar den perfekta tidpunkten för att träffas någongång! Och tack för att du gjorde min dag, gumman. kramar! /Din finaste finska!

2008-01-06 @ 20:45:19
URL: http://getnanoismed.blogspot.com
Postat av: Sarah

Åh, underbarakajsa, Klart att jag alltid kommer ha tid att filosofera och skriva till dig. Ibland tänkerj ag att jag ska spara dig till sist, så att jag kan ta extra lång tid på mig att skriva något fint, men så vill inte orden hamna i rätt ordning och jag får prestationsångest. Eller inte riktigt, det är kul att skriva till dig, för man får alltid så fina svar, och så skriver du så otroligt fina saker om en också! åh, jag blir alldeles varm i kroppen när jag läser allt fint du skriver om alla, eller när du kommenterar på bloggen och sånt. Dessutom är jag lite smått kär i din familj nu, jag älskar miljömedvetna familjer! När vi är och handlar brukar jag alltid börja prata med någon söt tant om ekologiska varor, åh.. sånt gör min dag! Åh, du är så fin, din blogg är så fin.. Fin, hm.. inte tillräckligt målande ord. Nu måste jag tänka ut ett bra ord (I'll be back)

2008-01-06 @ 20:45:48
URL: http://lostdetective.blogg.se
Postat av: Erika

Så många intressanta bloggar. Najs =)

2008-01-06 @ 20:46:00
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: loathing

nej jag gör inte så mycket. jag var på teater igår med en kompis som fyllde år och idag har jag mest bara varit ute i skogen och njutit av snön för den försvinner väl snart. imorn kommer en polare hit som jag inte träffat på ett tag förhoppningsvis går vi till våran skidbacke och åker i kartonger. wahoo!

2008-01-06 @ 20:53:14
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: Sarah

ljuvlig?

2008-01-06 @ 20:59:14
URL: http://lostdetective.blogg.se
Postat av: Sarah

Nej, inte riktigt (eller jo, jag menar.. det är inte tillräckligt bra! Men visst är du det haha). Jag får nog leta lite i en synonymbok i skolan!

2008-01-06 @ 21:00:03
URL: http://lostdetective.blogg.se
Postat av: hanna

TACK med stora bokstäver. Nu finns ännu några till på favortierna. och tack för det du skrev, blev fasligt glad och måste säga att ibland (eller jag ska vara ärlig..ofta) känner även jag för att dyka in i din garderob och tatta lite..:)

2008-01-06 @ 21:00:27
URL: http://hannaberg.blogg.se
Postat av: Linn

åh. mi lajki kajsii too! puss och kräm!

2008-01-06 @ 21:08:51
URL: http://blahblahblah.blogg.se
Postat av: Elin

Åh sockerkringle-gölle-sötis! KOM HIT så jag får krama dig!! Vi borde ha ett fett bloggkollo eller något, så att man får träffa alla de här underbara människorna.

2008-01-06 @ 21:14:22
URL: http://ragnhild.blogg.se
Postat av: Sica

Svar> åh, stackars dina naglar, och kanske en bit in på fingrarna? Du får ine göra så mot de stackarna :0) fast jag kan också va en jäkel på och bita på naglarna ibland. När det har gått sönder sådär på kanten och ingen sax finns inom räckhåll.

Vad fint att komma så nära andra bloggerskor genom bara bloggen! Det är det. Sjukt roligt också. Ja, alla positiva ord som finns är det att träffas, lära känna och inspireras av andra som bloggar! Så som många säkerligen känner när de läser din blogg! Okej, jag räcker upp en hand i alla fall.

2008-01-06 @ 21:26:11
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: miri

åh, tack snälla finaste du! ditt blogginlägg gör mej fantastiskt glad :D
så smickrande att bli nämnd av en sådan fenomenal bloggare som du! och sjukt skoj med alla bloggtips.

2008-01-06 @ 21:27:38
URL: http://bookofmiri.blogg.se
Postat av: Lina

tack kära raraste kajsa! det värmer i hela hjärtat! det vet du. kram till dig.

Postat av: lisa

Många bra bloggar!

2008-01-06 @ 21:29:48
URL: http://lisagood.blogg.se
Postat av: Annika

Baby, baby, baby. Du gör mig så vansinnigt jäkla glad. Vet du det? Nej, jag tror inte att du fattar. Du måste vara bloggvärldens absolut mesta glädjespridare! Mitt hjärta blir så lyckligt och lätt när jag ser att det dykt upp en ny kommentar från dig eller ett nytt inlägg på din blogg. Du är - och nu tänker jag använda min mormors favorituttryck - ett riktigt litet hjärtegull. Tack för att du finns, Kajsararing.

2008-01-06 @ 23:15:55
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Julia

Åh, tack! Så många fina ord om så många fina bloggar! Du är verkligen en liten ängel som sprider glädje här i bloggvärlden! :D Jag blir så glad när jag ser att du skrivit något nytt eller kommenterat något, för dina ord är som söta godisbitar! Som Elin (Ragnhild) sa ovan bland kommentarerna: vi borde ha träffas allihopa någon gång, jag tror det skulle vara ljuvligt! Puss!

2008-01-07 @ 00:41:08
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: Fani

fyfan vilken söt bild, gillar det lite rosa-aktiga sminket med! :) (Y)

2008-01-07 @ 03:39:54
URL: http://glikia.blogg.se
Postat av: Jelena

Åh, vilken ära att få bli omnämnd här! Jag tackar och bockar (fast man inte ska som tjej) och bugar och niger.

Ska bli trevligt att se vilka andra bloggar (utländska & vänner) du kommer att ta upp framöver också.
Förresten så skickades ett vadderat kuvert till dig idag, tror du bör ha det i morgon eller i övermorgon då kanske?

2008-01-07 @ 09:58:25
URL: http://styleiseternal.blogg.se
Postat av: underbaraclara

Du måste vara jordens raraste och omtänksammaste!
Åhåhåh!

2008-01-07 @ 14:14:00
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Ida Annie

Tack sötaste du! :* Och, den bilden du skrev om i min blogg ÄR faktiskt lite lik, på något skumt vis :)

2008-01-07 @ 20:02:21
URL: http://stylebyida.blogg.se
Postat av: Carmen

Gud va gulligt du skrev om mig :D
jag är inte inne här tillräckligt ofta, varje gång jag kikar in här så är det 10 nya inlägg och 50-tal kommentarer! det är så kul att sitta och läsa alltihop jag har missat sen. därför kommer också alla mina kommentarer på en dag :P
Vilken ära att få bli länkad på din sida! gillar dig också ska du veta :) när kommer du till sthlm egentligen?
jag vill se alla dina snygga kläder live :P
Kram!

2008-01-09 @ 20:38:02
URL: http://www.carmelia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback