Bedövningspistol, någon?

2
Modebloggvärlden pratar i ett om antingen a) Stockholm Fashion Week eller b) ELLEgalan. Och det är så stressigt, roligt, underhållande, underbart och mycket på en och samma gång.  Själv håller jag på och stressar asset av mig denna vecka för att kunna förbereda mig någorlunda gentemot de kommande veckorna som kommer att bli ett kaos. Varsågod att ta del av MIN vecka, far from att sitta på rumpan och kolla på en catwalk;
Söndag; Åka skidor för tredje dagen i rad. Fota vimmelbilder för tidningen på människor i Åre. Kolla på nya skidbyxor. Kolla upp lite saker i butikerna för en artikel. Fixa med bilderna på datorn, välja ut några att skicka till fotografen och sen skriva rep. till det med info och övrigt för att skicka till chef.
Måndag; Åka skidor för fjärde dagen i rad. Prata med fotograf. Färdigställa illis till tidningen. Försökte sedan skicka scanna in den och skicka iväg ifrån tre olika datorer, i 3 timmar, men inget funkade. Skrev lite på artikeln.
Tisdag; Skicka iväg bilderna till chefen på tidningen. Skriva stor artikel. Planera morgondagens frågeställning till butiksbiträdena i Åre. Maila VMbolaget i Ösd och SVT om skidskytte VM. Försöka få tag i någon som vet vart mina sponsorkläder är. Kolla upp boendet de kommande veckorna. Besvara överfull inkorg. Yoga ikväll.
Onsdag; Tur till Åre för att åka skidor en sväng. Prata med butiksbiträdena i olika affärer om shoppingutbudet i Åre. Skriva klart hela artikeln. 
Torsdag; Packa inför den tillfälliga flytten till Östersund. Snacka med SVT om schema. Rita illustrationsjobb. Fixa med alla bilderna på datorn. Maila om jobbansökningarna för i sommar. Åka in till Ösd och hitta stället jag ska bo på i 2-3 veckor. 
Fredag; Första dagen med skidskytte VM och början på 3 veckors kaos, stress, press och konsekventa arbetsdagar utan ledighet. Och då ska en begravning och en hel del annat också petas in någonstans där...

Låter inte så himlans jobbigt. Men tro mig, det är det. Dessutom har jag att se fram emot dryga 3 veckor med att le ständigt emot tyskar och fransmän som pratar om skidskytte på knacklig engelska och hjälpa dem med allt vad ni någonsin kan tänka er. Hjä-ä-ä-älp. 
1

Kommentarer
Postat av: alma

jag ville bara säga att jag tänker på dig och förlusten av din lillebror. kram

Postat av: disa

Oj du , du ligger i!:) Beklagar verkligen det som har hänt, jag vet inte riktigt vad jag ska säga :$
Ta hand om dig kajsa! Pusss&kram :)

2008-01-29 @ 13:25:54
URL: http://bizuuu.blogg.se
Postat av: Linnéa

Naw, du är söt vet du väl! Klart att du får komma och pärla lite. Ta gärna med dig svarta pärlisar för dem är slut just nu, haha. Låter som en hektisk vecka för din del. Hoppas du hinner med att ta det lite lugnt också och att ta hand om dig! Kraaaaam!

2008-01-29 @ 13:42:21
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: loathing

det låter roligt. du har fullt upp.
jag försöker masa mej upp ur sängen bara, men jag har ont och är dödstrött. måste försöka träna idag. men det blir antagligen att bara ligga hemma på soffan. kanske försöka andas lite luft i skogen. satan.

2008-01-29 @ 13:52:00
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: Smartasmia

Min vackra lilla huliganpingla! Tänk att jag varit så upptagen att jag lyckats missa det du varit igenom på sista - förlåt lillpyret där. Självklart skickar jag en tanke till din lillebror och hans familj - och till dig och alla andra som behöver det. Ta det försiktigt i ditt kaos just nu och kom ihåg att andas. Det är så lätt att man glömmer det... Vill du prata får du maila mig. Jag sitter här på min ö och är så sabla klok;-) Skönt att du tycks hinna med lite skidåkning mellan uppdragen i a f. Sånt får alltid tankarna att bli mer lugna ett tag. Glad att jag kunde ge ett leende till dig idag - det är du väl värd! Kram så hörs vi snart igen

2008-01-29 @ 14:30:18
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Natalie och Ida

Fina teckningar :)

2008-01-29 @ 15:10:39
URL: http://natalida.blogg.se
Postat av: Karin

första gången jag åkte betalade jag ungefär 8000:- BARA för boendet i typ två veckor. nu betalar jag 6000:- och då går alla pengar till projektet. jag pratade med en tjej när jag var där förra gången, hon hade jobbat för organisationen ganska länge men var trött på att kontoret i england typ fick 3/4delar av alla pengarna man betalade. dvs. väääldigt lite gick till själva projektet. 1/4 delat på boende, mat, kordinatorns (?) lön osv.

2008-01-29 @ 15:15:47
URL: http://khurre.blogg.se
Postat av: Katarina

Svar: Tack, jag blir alltid så jäkla glad av dina kommentarer! De betyder mycket för mig.
Jo, jag såg bilden på stövlarna! Ska ut och försöka hitta ett par liknande åt mig med.
Sen ska jag utav nyfikenhet fråga, vad är det du jobbar med egentligen? Både vad du gör för tidningen och vad du ska göra för SVT? Och may I say att dina veckor framöver låter verkligen fullpackade! Jag hoppas du orkar med allt, och hinner smyga in med några inlägg då och då, annars kommer jag att sakna dem! Puss på dig.

2008-01-29 @ 15:51:11
URL: http://pleur.blogg.se
Postat av: caroline

det såg mycket ut.. men kanske är det också lite roligt iallafall?
jag har också en hel att fixa med, såsom engelskaläxa, matte och spanska till imorgon, kemi och historia till slutet av veckan, dessutom klipptid och fixa ihop en hejdundrandes filmanalys. men tiden räcker nog till mer än vad man tror!
håll skenet uppe bara, och försök att få ut något bra från det du gör, annars är det inte så meningsfullt :) Jag hejar på dig!

2008-01-29 @ 17:44:03
URL: http://imagine.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback