Chewing like you´ve never chewed before

Berättade jag igår att jag förvandlades till en liten amerikan? Nää det gjorde jag nog inte. För alltså, jag har inte så jättestor kroppshydda. Inte för att jag påstår att jag är en späd varelse men jag står ju på mina puttefötter och bär upp min ganska så rimliga kropp på 1.60 m över havet. För att hålla mig lagom rund och trind låter jag för det mesta bli godis och sånt och äter helt klart inte chips. Tills igår. Jag vet inte vad som hände. Min näve befann sig i en chipspåse och där fortsatte den att bosätta sig. När den inte matade min villiga och tydligen på chips svältfödda mun det vill säga. Väldigt läskigt. Jag hade ingen kontroll på chipsätande. Jag skyller det idag på ett slags posttraumatisk stress i förhand för uppkörningen idag. Min kropp behövde tydligen chips för att klara det.
Massa chips. Blä.

Men det var inte det jag skulle skriva om. Det var lite mer om vad jag handlade i Oman. För jag köpte massa fina saker. Och speciellt sjalar. De som känner mig IRL vet att jag har betydligt fler sjalar än fingrar och tår tillsammans och minst en för varje tillfälle. Så nu utökade jag utbudet med en till skara. Samtliga i den finaste ull, bomull eller cashmere. Broderade, mönstrade, enfärgade, färgglada, dova, handgjorda, maskingjorda, fina och samtliga väldigt mjuka och gosiga. Kanske har jag en snorsvår tävling på bloggen med en av dem som pris? Jag har ju liksom inte hunnit använda hälften av dem. Knorr.
1
Lulu shoppingcenter hade de rea när jag var där i våras, i Oman alltså, och således även nu i december. Väldigt snällt sa jag och shoppade fina linnen med söt kant och rosett för 24 pix, underkläder och hårspännen i mängder. Men just linnena är extra himlans bra. Baslinnen i vitt och rosa i loose modell och gosigt material.
2

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilket sött linne!

Postat av: Sica

åh för det första då , grattis till körkortet! HURRA! Vilken känsla va :D
och så tackar jag för medlidandet även dag ^^ Men imorgon orkar jag inte vara sjuk längre så jag hoppas att jag kan ta mig till jobbet. vi får se.

jag har alldeles för lite sjalar på hyllan så en tävling om någon av dessa är absolut välkommen men bara om jag vinner! ^^

2008-01-09 @ 15:16:06
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: victoria

Haha, då är du far far more nyttig än mig iallafall, tss! Jag äter godis när jag känner för, och det är rätt ofta ibland. Jag har kommit på att sånt sker i första hand när man är hungrig, så man kanske skulle uppmärksamma det och ta en banan istället? Med ett glas Oboy kanske? Lite bättre iaf. :D Ps. Är kär i dina sjalar...

2008-01-09 @ 15:18:23
URL: http://svartvitlila.blogg.se
Postat av: carro

Ohhh älskar också sjalar! Köpte med mig ett par från Egypten, men ångrar att jag inte köpte ännu fler! Så vackra jue! =)
Ja eller hur, Galapagosöarna verkar helt fantastiskt.. Håller på och kollar volontärarbete där. Skandinaviska är en förening som har; http://www.scandinavianinst.com/se/html/ecuador_1.asp . Stort grattis till körkortet och fira det ordentligt nu!

2008-01-09 @ 15:38:29
URL: http://carolinagrundberg.blogg.se
Postat av: bea

(svar)
men fy vad skönt för dig, längtar tills jag slutat :)
ha en bra dag!

2008-01-09 @ 16:00:53
URL: http://beasmode.blogg.se
Postat av: Shirin*

jättefina sjalar. kan man inte få se några, utvecklade liksom, så man ser allt de fina mönstret? :)

2008-01-09 @ 16:47:56
URL: http://extraordinary.webblogg.se
Postat av: mli

Jaa!
Gillar linnet :)

2008-01-09 @ 17:15:11
URL: http://crews.blogg.se
Postat av: Carmen

Åh fina sjalar! jag har blivit kär i sjalar. hittade en underbar liten sak på Sisters i veckan. ser ut som en flygvärdinna med den runt halsen, haha. dyrgripen kommer garanterat få rastas många gånger i vår :) ska spara den tills dess. den ligger i en låda och bara väntar på att få komma ut i värmen.
kram

2008-01-09 @ 20:31:08
URL: http://www.carmelia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback