Let the game begin

På densamma gång som jag verkligen ifrågasätter det mesta med hela tennisveckan och den hysteri som den för med sig, Stockholms klubbliv som faktiskt förflyttar sig till Båstad för en vecka och den sanslösa mängd pengar som sprids enbart i syftet att göra intryck, så är det ändå ganska underbart. Skulle man sitta uppe på Hallandsåsen och kika ned på byn som för det mesta är sömnig och rart idyllisk så skulle man se en smältdegel av allt de kommande dagarna.
Jag både gillar och ogillar det. Men saker och ting blir vad man gör det till.
Nu ska jag dra på mig detta årets arbetskläder som är preppy som attan och återigen för tankarna till internatskola för pojkar anno 1950någonting. Emblem, vitt/marint/rostrött/grått, klubbkavaj och skjortslag över rutiga cardigans är ledorden för dagen. På kvällen blir det mer åt vad illustrationen jag ritade häromdagen illustrerar.


Tennisveckan har börjat, vänner.

Kommentarer
Postat av: sandra

puss. så fort du kommer till sthlm nästa gång fikar vi.

Postat av: Stephanie

Haha akta dig. Tennisveckan är farlig. Åk upp till stockholm istället:)

2008-07-07 @ 10:15:54
URL: http://dummieanddephie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback