Grå eller blå

Det är väldigt personlighetsbegränsande med arbetskläder. Känns som om i och med att man stiger över jobbets tröskel så innebär det att man hänger av sig 80 % av sin personlighet och tar på sig en uniform jobbkänsla.
Lite tråkigt sådär att ständigt vara royalblue och så lite sig "själv".
Men dit och hem, då kan man vara hur mycket Kajsa man vill.
Men antingen regnar det eller är supervarmt och då blir det väderbegränsningar istället.
Aldrig är man nöjd. Bekvämt är alltså ledordet och en av de väldigt många klänningarna från USA är det inte.
Jesus/gladiatorsandaler, Aldo. Nya från NYC. Grå leggings, H&Mbarn, London.
Tunn jeansklänning, Forever 21. Ny från Washington DC. Gosig hoodie, ny från NYC.
Dödskallescarf om håret, present. Väska, NYPD. Massa klirrande armband, present och från Indien.



Jag har ritat en massa.

Kommentarer
Postat av: Julia

oh kajsa så roligt att höra av dig igen! :D saknat dig! :/ Men nu är du i sverige och det e bra :) du har ju verkligen haft en toppen vistelse märker jag, man blir lite smått avis!! ;)

kramar på min raring

Postat av: Sica

åh tack rara du! :)



Det är det som är skönt med mitt jobb, att ha mina egna kläder. Fast lite krock blir det ibland eftersom att det är kontor. Speciellt varma sommardagar när man vill gå i korta jeansshorts och gladiatorsandaler. Då får man hejda sig och ta någonting annat, mer passande. Och det tycker jag är synd, för min egen del. Men så är det med jobb och kläder :)

2008-06-23 @ 13:27:58
URL: http://sicastyle.blogg.se/
Postat av: bea

OCH DU ÄR SÖTAST AV ALLA! NAW! MEN JAG VILL TILL SKÅNE NU! DET VAR DÖDEN ATT INTE FIRA MIDSOMAR DÄR, SKITKONSTIGT! SEN LÄNGTAR JAG EFTER FAMILJEN, KANINERNA OCH DEN RIKTIGA SOMMARKÄNSLAN SOM BARA SKÅNE GER. IMORGON ÅKER JAG TILL PEACE AND LOVE, SEN ÄR JA I STHLM NGN DAG OCH SEN DRAR JAG TILL SKÅNE! DÅ SKA VI SES!<3

2008-06-23 @ 13:28:18
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se/
Postat av: Jonas

Tack för den fina kommentaren! Är det något jag gillar så är det just fotografier som ser tecknade ut, och denna kändes därför perfekt att ladda upp. :)

Var jobbar du någonstans? Tråkigt att känna sig så begränsad. Min begränsning på mitt butiksjobb är ungefär: Enfärgade byxor och enfärgad skjorta, och det känns ganska roligt att variera inom. Dock blir det oftast jeans och blå eller vit skjorta... Ha en bra dag?

2008-06-23 @ 14:07:13
URL: http://w2best.blogg.se/
Postat av: Jenny W

Jag håller helt med, arbetskläder är otroligt personlighetsbegränsande. Jag kommer att jobba på sjukhus när jag blir klar (biomedicisk analytiker, men klinisk fysiologisk inrikting) och då blir det vit "sjukhuspyjamas" som gäller hela dagarna... Det känns riktigt trist faktiskt, men det gäller väl som du sa att passa på när man är hemma. Underbara klänningar för hela slanten =) Kram!/Jenny

2008-06-23 @ 14:17:25
URL: http://jennyolivia.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ååh visa mer mer vill se! Älskar din konst.

Var jobbar du? Det har jag helt missat om du sagt ^^

hihi kram på dig

2008-06-23 @ 14:19:34
URL: http://bamsesaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback