Comes around, goes around

35 timmar utan sömn, med en resväska av bly, massor av minnen i det mentala bagaget och en frisyr att dö för sömnade jag stilla in i förrgår. Sen kändes det som om jag aldrig vaknade. Och jag var högst disorienterad när jag väl gjorde det. Var jag i New York? Jämtland? Washington? Var i hela friden var Hannagrisen, min kumpan genom 16 dagars vareviga sekund? Varför hördes inte ljudet av susande bilar i natten och hade jag faktiskt ett fönster som tillät ljusinsläpp??!
Men jag var bara hemma. I skåneland.
De där 35 timmarna utan sömn funkar inte så bra för mig men trots hallucinationer av sömnbrist kontra sömnöverflöd så är jag på ett sätt riktigt glad att jag är hemma. För som jag skrev i ett sms igår under studentfirande av min fina Anja; "New York är fint, men Sverige är ganska fantastiskt."

Jag saknar å ena sidan New York och Washington, Janiko och de galna Mexicanarna/Brassarna, det okynniga vädret, lukterna, möjligheterna och de märkliga händelserna så jag dör. Men när Sverige visar sig från sin bästa sida när man trillar av planet på Arlanda trots att dygnet är upp och ned och skåne sen är sådär såsom jag älskar det som mest, då blir det lite lättare att bära.
Jag har haft en fantastisk resa. Som jag ännu inte förstår. För så bra har den varit.
Men imorgon ska jag lägga in bilderna och börja bearbeta. Kika, känna och tänka. Då får ni också se hur makalöst jag haft det. Tills dess ska jag ta upp livet i Sverige igen, hänga med mina vänner i trädgården, bli brun och sen börja jobba.

Bilder från vår helt sanslöst grymma dag på det mest bisarra nöjesfältet i superamerikansk anda.
Sixflags America.
Balder kan ju slänga sig i en vägg någonstans när det kommer till bergodalbanor helt enkelt. 
I en jumpsuit och i goda vänners lag sprang vi runt, åkte runt och åt oss runda i hettan någonstans i Maryland och var en salig kompott av nationaliteter och människor. Det var underbart. Helt underbart.
Bilder brutalt snodda från världens bästa mexicanare. Trots att han varken är kort eller brun. Fernando. The slampa.
 

Kommentarer
Postat av: stilist

välkommen tillbaka till sverige, du verkar ha haft det stört kul :)

Postat av: loathing

fan va najs. hahah har du jetlag eller vad det kallas? jobbigt att hallicunera, men det är oftast det som händer när man inte sovit på sådär länge.

vila nu och kom tillbaka sen.

2008-06-06 @ 13:27:56
URL: http://highwaytoloathing.blogspot.com
Postat av: Jannike

Kajsaa jag vill ha dina bilder ifrån tiden ni var här!! Pleease maila dem till mig. Jag ska se till att skicka mina också.

2008-06-06 @ 13:38:19
URL: http://holdmypocket.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

Ja det är oftast sådär i efterhand som man börjar förstå vad man verkligen har varit med om...Det gör man inte riktigt på samma sätt när man är mitt uppe i smeten, utan först då man sitter i hemmets lugna vrå och kollar igenom de foton man har tagit under resan och kanske kikar på sånt man har inhandlat...



Men du - välkommen hem tillSsverige! Vårt sköna, gröna land! (Man får vara lite extra patriotisk en sån här dag till ära - Sveriges nationaldag och allt.) Hoppas du har en fin dag Kajsa!

2008-06-06 @ 13:48:11
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tänkte faktiskt i morse att: "Nej, nu var det evigheter sen Kajsa skrev något i sin blogg. Borde hon inte vara hemma nu?! Jag vill ju läsa och se bilder från hennes resa!". Och som tur var fick jag ju en liten försmak av det. Ska bli kul att skåda allting sen, välkommen hem! Puss

2008-06-06 @ 14:08:52
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: Maria

Nu påminns jag om att jag om mindre än en månad befinner mig i Tyskland, ahh, pirr i magen! :D

2008-06-07 @ 19:12:24
URL: http://shoppoholic.blogg.se/
Postat av: Erica

Really useful website. Hope you succeed in keeping out the spammers.

2010-09-13 @ 07:35:58
URL: http://erica.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback