Sinful thinking

Jag brukar ju säga det. Att det inte är så stor mening med att tipsa om massa fantastiska plagg ifrån Net-a-porter.com. Massa fantastiskt dyra plagg.
Men drömma, fantisera och önska sig får man hur mycket man vill. Särskilt när det är rea.
Om jag skulle välja en sak från varje kategori så skulle önskelistan se ur såsom följer.
Inte trendbetonat utan mer bara exakt vad det personliga modehjärtat skulle vilja se i garderoben.
Zac Posen har skapat en klänning som liknar det jag tycker är vackrast i hela världen, förutom havet, himlen. Och han har gjort det så att mitt hjärta klappar fortare. På fullaste allvar.
Det japanska är och förblir en av mina favoriter när det kommer till inspirationskällor och origami är inget undantag. Konsten att vika papper är precis lika sagolik i sidenform.
Moschino cheap & chic har kjolen som är tillräckligt galen för att vara rolig men samtidigt tillräckligt galen för att dessutom kunna användas.
Marinblått och korall är en fantastisk kombination och Mattew Williamson har gjort en ruskigt snygg variant med koftan och dess applikationer.
Missoni är inte modehuset som vanligen är min favorit vare sig i design eller mönster med den bleka, kortärmade lilla jackan är fullkomligen sagolikt söt.
En cape brukar inte vara min kopp te men en variant som denna från Stella McCartney drar tankarna till "Döda poeters sällskap". Och då vill jag mer än gärna ha en cape!
Ibland älskar jag Emilio Puccis mönster, ibland inte. Detta kan vara ett av de bästa jag sett. Koralliga nyanser och inte så abstrakt och pastelligt som det brukar vara.När alla andra modeintresserade har förpassat Fendis Spybag långt bak i trendgarderoben skulle jag mer än gärna ta mig an denna nitade raring i ny tappning.
Svart och koboltblå är en av mina favoritkombinationer och dessa skor från Marni har jag redan bloggat om. Stilrena men med lite edge. I like.
Tom Binns fick mig att klappa händerna förra sommaren och får mig fortfarande att göra det med sina silverarmband med nitar. Grymma är vad de är.

Kommentarer
Postat av: sandra

du är i metro idag!

Postat av: bellisima

du är med i metro idag! Springa o titta!

2008-06-25 @ 12:32:10
URL: http://bellisima.webblogg.se/
Postat av: Lana

Men gosh, vilka fina saker.

2008-06-25 @ 19:29:19
URL: http://lanastyle.blogg.se/
Postat av: Shirin

första klänningen var gudomlig

2008-06-25 @ 20:56:13
URL: http://shirin.devote.se
Postat av: Anna

Kläderna känns väldigt mycket du må jag säga :) Du förgyllde mitt förmiddagsfika idag när du var med i metro, sötis!

2008-06-25 @ 21:00:36
URL: http://fashionandphoto.blogg.se/
Postat av: Jimmyhelene

I kinda like it. Thanks!

2010-03-02 @ 13:36:32
URL: http://jimmyhelene.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback