En reflexion

En liten grej jag tänk på bara;
Ni vet de här bloggarna, med tjejerna som alltid är supertrendiga, faktiskt powerwalkar på riktigt och har provat vartenda lip plumping gloss som finns på marknaden. De tjejer som driver "seriösa" modebloggar och klargör tydligt att de inte alls har en personlig blogg eftersom den inte handlar om dem, utan om mode. (De ska gärna jobba som moderedaktör på någon nätsajt och frilansa som stylist också)
Då är min tanke såhär, om man inte har en personlig blogg där man vill avslöja saker om sig själv som person, vad är det då man gör när man skriver för hundratals helt främmande människor som läser ens blogg att man gör en brasiliansk bikinivaxning? För är inte det personligt så undrar jag vad sjutton detfinitionen för det är.


Sen undrar jag lite över vad Marc Jacobs, för Marc by Marc Jacobs, ville säga med de här reklambilderna.
Mager pojkemodell iklädd alla säsongens plagg. Med matchande accessoarer och nagellack.
Är det ett rop på hjälp? Ett sätt att vara okonventionell? Tänja på modegränserna? Rebellisera? Eller bara ett mediatrick?
Det enda jag ser är ett barn som bläddrar i mammas ELLE/Vogue/iD, rynkar på pannan och säger; "Momy, why does this boy wear the same dress that you´ve got??"

Kommentarer
Postat av: Julia Julia du vet julia

kajsa! rätt bild i rätt tid! vi har en uppgift i skolan om reklam där vi ska välja en reklam bild fundera över vad den som gjort den har tänkt och vad det betyder!!

Hittade då dom här bilderna i teen vogue. perfekt bild att använda! heller hur!? :)

Ha en bra dag!!

kramar

2008-09-08 @ 13:27:29
Postat av: elisabet

Haha, ja man kan verkligen undra över de "opersonliga" bloggarna!

Postat av: underbaraclara

på pricken vad jag också frågat mig :)

2008-09-08 @ 14:49:15
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: j

men gud, jag älskar den där bilden! mmmm

2008-09-08 @ 21:59:37
URL: http://www.thenewkid.se
Postat av: Paulina

Nu blir jag lite nyfiken, vem av modebloggarna är det som skriver om sin brasilian vax?

2008-09-08 @ 23:00:30
URL: http://bryno.blogg.se/
Postat av: Amanda

VILKET bra blogginlägg!

2008-09-08 @ 23:15:14
URL: http://nyazeelandbloggen.blogspot.com
Postat av: nathalie

sedan tycker jag alla de bloggarna ser likadana ut tom härleder till varandra. så vad e trend? ofta många gånger tycker jag att det blir mode när fler har det.. etc och marc tycker den e lite skön iofs. och sen har ju du superfint hår själv!

2008-09-09 @ 12:28:36
URL: http://ruddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback