frågor och svar.

Ni ställde frågor (fast för min skull hade ni kunnat få ställa tre små miljoner fler. För jag är egoist. Och då gillar man att prata om sig själv.) och jag förtäljer er svaren.

1. Vilken är din bästa kändishistoria?
Ohh. Det pratade jag och några kompisar om för ett tag sen. Men bäst är nog när min bror blev sparkad i huvudet (inte med flit alltså) av kungens livvakt under skidtävlingar i Åre. Inte så himlans kändisaktigt men kul ändå. Jag var ju faktiskt där även om smärtorna av det hela var min stackars bror som fick utstå dessutom.
2. Vilken påhittad figur är din favorit?
Jag har alltid varit himlans svag för människor i böcker som jag gillar. Det spelar ingen roll vad de har för kön, ålder eller egenskaper egentligen. I Grekland läste jag "Fördjupade studier i katastroffysik" och vill vara Jade. Svår, vacker, lynnig och en mammas garderob som rymmer allt.
3. Vad är det nördigaste du hållit på med?
Hmm. Nördigaste. Kanske att vara fruktansvärt förtjust i allt vad litteratur heter? Fast jag tycker inte att det är så himlans nördigt egentligen.

1) om du fick bli ihop en med kändis, gifta dig och skaffa kiddos och hela kalaset, vem skulle det bli och varför?
Alltså. Johnny Depp ÄR ju en klyscha när det kommer till snyggamänsymbol. Men ändå. Han är både snygg som få och en jäkligt bra skådespelare. Dessutom ligger hans roller inte i ett fack. Han spelar allt från rucklande pirat till gråtande rockabillyt, familjefar, tokig godismakare och saxprydd monsterspoling. Det gillar jag.
2) om du bara hade en dag kvar att leva, vart skulle du spendera den dagen?
Förmodligen med vetskapen om att jag berättat för alla jag älskar att jag håller av dem något otroligt. Men sen ensam. Under en oändlig himmel i den australiensiska öknen med den röda sanden under mina fötter och ljuset från solen i ögonen. För att det är en dröm. Och man ska aldrig sluta förverkliga dem.
3) vilken blogg tycker du borde skämmas och lägga ner?
Haha! Läs förra inlägget och pricka av de namnen. Sen kan listan fortsätta. Men brutalt? Typ alla som ligger på topplistorna över Sveriges största bloggar. Men några undantag.

Hmm, vilket är ditt drömresemål?
Jag har hittills haft tur i mitt liv och sett en hel del av det jag velat se. Men mitt hjärta vill alltid se mer. Så jag blir aldrig klar och kommer heller aldrig bli det över målen jag vill se. Men Påskön har alltid lockat mig med sin mysticism, detsamma med Australien, sen är Kina väldigt fascinerande på så många olika sätt i mina ögon. Och Israel!

Hmm fråga... Vad ska dina barn heta?
Nu hatar jag ju fula namnkombinationer. Då föräldrarna inte tänk på vad som passar ihop. Förnamns och efternamnsmässigt. Och ni vet ju inte, de flesta av er, vad jag heter i efternamn så ni kan ju inte döma kombinationerna. Men jag gillar namnet Olga, Jade, Särla och Iris. Pojknamn är svårare dock.

* Vilken är din bästa respektive sämsta egenskap?
Bästa att jag är omtänksam mot de jag älskar men också bryr mig om folk i allmänhet. Sämsta är att jag så lätt blir arg, tappar tålamodet och kan bli så fruktansvärt elak när de två förstnämnda infaller.

Om du fick vara en av dina illisar vilken skulle du vara då? Varför?
Kul fråga! Det ändras nog. Men just nu skulle jag vilja vara en blandning av ettan och tvåan i
detta inlägget. För jag gillar ettans lugn och stil och jag vill ha tvåans lilla pillemariska leende. Inte ciggaretten, leendet.

dricker du din oboy mörk eller ljus?
Fram tills jag var kanske 13 - 14 drack jag Oboy varje dag till frukost. Nu kan jag inte ens smaka på det. Men då var den mörk mörk mörk!
och skulle du helst vilja krypa eller gå baklänges i resten av livet?
Hihi. Jag galopperade alltid omkring på alla fyra när jag var liten. Men min rygg skulle inte palla det nu. Så jag tar baklängesgåendet. Då ser jag det ni andra missar.

Vilken tecknad figur är mest som dig?
Gosh. Det vet jag inte. Hur är är jag? Som en blandning av Lilla My, Marsipulami, Spawn, mina egna små gubbar som den på bilden ovan, Nasse, Tiger, Ior och den där Fifi, kaninen med bloggen kanske?

Min fråga: På vilken plats på jorden skulle du helst vilja kyssa den finaste kärleken du vet, och säga: "du är min finaste kärlek!" ?
Var som helst där himlen är blå och vidsträckt.

Om du var ett djur, vilket djur skulle du då vara och varför?
I Grekland kom jag på att fiskar som simmar i varma vatten måste ha det fint. Det är vackert bland korallerna, man har massa vänner (om man är en fisk i ett stimm alltså) och man behöver inte frysa. Fast jag skulle vara rädd för att bli fångad på en krok för att jag inte kan hålla mina små gaddar i styr från saker som ser goda ut. Så jag väljer gepard. För att känslan av att kunna springa fortare än något annat djur och nästintill flyga när kroppenjär utsträckt över glödhett gräs på savannen måste vara kittlande magiskt. Även om det handlar om liv och död eftersom det är i jakt på mat.

När ska vi sätta igång med den där illisen vi har pratat om ett flertal gånger under året? Hihi. ^^
Så fort jag är hemma i norr! Haha

Och när kommer du till norrköping och shoppar second hand med mig?
Jag ska kolla hemresa imorgon, måndag, så snart kan vi kolla upp det. Tjoelihoo.

3
Fast jag borde inte gnyla över brist på frågor. För ni ställde så fina och bra frågor. Ni är helt enkelt bäst mina bloggläsare. Jag har inte flest i bloggsfären men definitivt bäst. Och det är vad som räknas.

Kommentarer
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Vilken rolig & intressant blogg du har :)



/ En tjej i storstan

Postat av: Linnéa

åh, vad roligt att du är hemma igen, jag har nämligen saknat att läsa dina små finurliga inlägg! Hoppas att man snart får se bilder från din Greklands-tripp! Puss!

2008-09-22 @ 08:43:25
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Julia

Bäst läsare är vad som räknas;) Och du tänker alltså inte på toalettpapper när du hör Särla?

2008-09-22 @ 20:49:51
URL: http://dekadent.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback