back.

Igår satt jag och dinglade med benen över ett turkost hav med vinden i håret och en Starbucksmugg i handen.
04.45 imorse klev jag innanför tröskeln till mitt knäpptysta och kalla hus i skåne.
En ö i Grekland kontra ett hus i södra Sverige.
Jag gillar båda på två helt olika sätt.

Men att komma hem efter över en veckas total bloggfrånvaro och inse att ingenting, inte en detalj/person/känsla/jargong, är förändrad. Det gör mig lite kluven. För jag är less på det där. Skiten liksom.
Jag undrar om det vore bra för mig att komma hem till norr, där saker och ting förvisso inte förändras så brutalt men ändå inte är en tröttsam malström för det, och sen efter en månad åka iväg med människor jag tycker om och uppleva helt andra saker än just det här. Det som faktiskt förändras. Världen där människor som Blondinbella, Kenza och StinaLee faktiskt anses intressanta till den grad att tusentals människor läser deras bloggar dag efter dag,
 inte existerar.
Där det invidualistiska försvinner i skiten.
Jag  vet faktiskt inte varför det gör mig så less. Nästintill upprör mig. Men ja, vad fan, jag är hellre en person som irriterar mig på att bloggvärlden är en seg malström än en som faktiskt läser det som står i malströmen.

I en vecka har jag dock legat med ett sånt där litet leende på läpparna, blekta ögonfransar mot kindbenen och armarna utsträckta längs kroppen och bara varit glad, varm och lugn.
Men just det, en grej har faktiskt förändrats i bloggvärlden!
Finaste Clara har tagit ett stort steg i sitt eget liv (och alltså en liten del av sitt bloggliv). Giftemål har liksom aldrig känts så vackert.

Kommentarer
Postat av: emelie

men oj har det redan gått en vecka sen du åkte. tiden rullar på allt för fort!

Postat av: emelie

men oj har det redan gått en vecka sen du åkte. tiden rullar på allt för fort! hoppas att har varit bra på din resa. svårt att tro något annat! grekland är ju grekland liksom...

2008-09-21 @ 20:21:17
URL: http://whirl.se/wp
Postat av: Julia

Åh vad fint att du är hemma igen! Jag har saknat dig och din omalströms-aktiga blogg! Antar att du är brun som en chokladboll och fräsch som en sockerpingla nu efter resan. Hoppas att du har haft det underbart!

2008-09-21 @ 20:31:10
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: Julia

Finally är du back! Håller med dig om blondinbella och allt shit. Du däremot är värd en applåd, din blogg är otrolig. Du är bra kajsa! väldigt bra, glöm inte det!

Så välkommen tillbaka! :D

kramar

2008-09-21 @ 20:53:50
URL: http://sunshinejulie.blogg,se
Postat av: Nathalie

välkommen tillbaka! :) ska bli intressant att läsa mer om din resa..

2008-09-21 @ 22:38:26
URL: http://nenneblogg.blogg.se/
Postat av: Lisa

Typiskt, jag missade helt att man kunde ställa frågor till, synd :( Men himla fina frågor var det allt du hade fått, och dina svar var så bra att jag nog behöver läsa igenom dom en gång till.

"...Katasroffysik" läste jag vid poolen på Gran Canaria i somras, blev alldeles förälskad, den innehöll nästan allt jag älskar i böcker. Jade stod jag inte ut med (men det är väl meningen) däremot gillade jag den andra tjejen (vars namn jag inte kommer ihåg just nu, hon som hade långt flätat hår men sen klippte sig) och stackars kupongen, Zach, han kraschade rakt in i mitt hjärta med sin vanlighet och valpiga förälskelse.



Jag blir alltid så förvånad över att folk faktiskt läser Blondinbella och Kenza, (StinaLee har jag aldrig ens hört talas om) det finns ju så många mycket bättre bloggar där ute, din är absolut en av mina favoriter.



/Lisa

2008-09-22 @ 20:17:38
URL: http://ostyrigalockar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback