Ett stycke lista. Bland annat.

Jag har åkt i en buss omvandlad till en grill till Kungens kurva, kört slalom mellan oändliga barnfamiljer, mätt lite för många soffor, byråer och hyllor, grillats lite till i bussen på väg hem, knatat runt Ringen och handlat och sen lagat pannkakor för första gången i mitt liv. Det har alltså varit en prövandets dag.
Nu ska vi käka glass med strössel och titta på "So you think you can dance". Det är vad energin räcker till.
Nu börjar dock vårt hem lika ett hem mer och mer faktiskt. Det är som ett litet Alice i Underlandet i
lägenhetsformat
! Alla rum har sitt eget tema exempelvis.

Bild; ingen aning.

En liten lista i programpausen.
10 FAVORITER
färg: Turkos
mat: Kikärtssallad med avokado och feta!
band: The Killers.
film: Just nu; Hot Rod!
bok: Kan inte säga en. Kan faktiskt inte det.
sport: Skidåkning, alpin sådan! (oh, vinter..)
årstid: Sommar.
veckodag: Fredag. Eller torsdag. För då är det nääästan helg.
glassmak: Lakrits, polka och bubbelgum.
tid på dygnet: Eh. Vetinte.
- 8 FÖR TILLFÄLLET:
humör: Trött men tillfreds.
smak: Pannkaka och jordgubbssylt.
kläder: Skön klänning med mjuk, lång tyllkjol.
bakgrund: Grisens laptop. Såå.. en bild från en liten by vi besökte i Guadeloupe.
nagellack: Lite mörklila kvar på höger tumme.
tid: 22.25.
omgivning: Mitt och Grisens vardagsrum. (Fast jag sitter i hennes säng som står i ett hörn av rummet)
irritationsobjekt: Att jag vikt ihop benen under mig och nu börjar närma mig kramp.
- 5 HAR DU NÅGONSIN?
dejtat någon av dina bästa vänner: Nej. Eller nja.
brutit mot lagen: Ja jo.
blivit arresterad: Nej.
badat naken: Räknas det när man var barn och ständigt var naken?
varit med på TV: Ja. Men, i små snuttar liksom.
- 3 PERSONER
du kan berätta allt för: Ingen. Sorgligt men sant. Dock är Mikael, Sanna, Mamma och Grisen nära nära.
du tycker om: Men 3? Det är ju försvinnande lite.
du inte gillar: Många fler än vad man skulle kunna tro.
- 2 VAL
kaffe eller te: Te. Alla gånger.
vår eller höst: Oh tricky. Men sommar då.

Kommentarer
Postat av: bea

oh va spännade med er lägenhet!

Postat av: hjartesmil

åå bilder bilder!

2009-08-05 @ 23:23:39
URL: http://hjartesmil.blogg.no
Postat av: stilist

usch var där igår, diggar ikea men det var lite för varmt och jag var lite för stressad

2009-08-05 @ 23:47:23
URL: http://stilist.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Den bilden har jag sett förut. Hmm.. Kan inte minnas vart bara :( Any Who, den är riktigt cool!

2009-08-06 @ 00:52:23
URL: http://inyx.blogg.se/
Postat av: Paulina

Kul att läsa lite listor ibland :) Lycka till med flytten, snart kommer det inte bara se ut som ett hem utan också kännas som ett. Jag ska också flytta snart, wihoo, till en lägenhet med rosa sovrum och turkost badrum. :P

2009-08-06 @ 09:58:17
URL: http://bryno.blogg.se/
Postat av: miriam

fin lista!

ser fram emot en stundande hus värmande.

2009-08-07 @ 11:15:49
URL: http://blog.bjornborg.com
Postat av: Sofia

åh glass och strössel måste jag äta ikväll.. hemmagjord vaniljglass är godast :)

2009-08-07 @ 17:15:50
URL: http://thismonday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback